|
|
|
|---|---|
| Som sagt så har jag bytt från Volvo 850 till Bmw 528i -00.men jag tycker att den är så tungstyrd gentemot Volvon.Skall det vara så eller är det något fel på servon. | |
|
Håller med, den är tungstyrd. Ofantlig skillnad mot min SAAB 900 -89. |
|
|
Jo. Dom är mer tungstyrda till fördel för vägkänsla. Både i Volvon och Saaben så har man ju i princip ingen kontakt med vägen via ratten. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Jag tycker inte vägkänslan är så fantastisk i min 528 men det är ju en 96:a iofs. Jag tycker det är klart mycket skönare körkänsla i min 900 turbo cab 91:a fast där blir styrningen lite för lätt i höga hastigheter. Alfa 156:an jag provkörde häromveckan hade bättre styrning än BMW:n. Volvo brukar ha usel styrning, likaså min förra 900 turbo -94. |
|
| Problemet stavas väl "komfortinriktade bussningar" och "fel gummikonfiguration". Jag tycker också BMW'n är rätt ospännande iaf fram tills man pressar ut bakdelen på dem, de brukar vara mycket fint balanserade och låta sig styras med gasen. | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Styrningen på min saab 9-5 aero -00 är underbart mjuk och fin jämfört med min förra E39. Tycker ändå styrningen är helt okej på den även i högre farter. |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Styrningen på min saab 9-5 aero -00 är underbart mjuk och fin jämfört med min förra E39. Tycker ändå styrningen är helt okej på den även i högre farter. |
| Håller med Lus,otrolig kontroll på sladden,senast idag var man ute o sladda....jättekul!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.