AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.025

Ingen tomgång 850

Hej! Jag är ny på forumet, och hoppas på att någon har haft liknande problem!

Jag har fått problem med tomgången (rättare sagt ingen tomgång alls) på min 850, kan det ha något samband med att jag hade loss instrument tavlan (för att byta lampor) eftersom varvräknaren också har slutat att fungera och dessutom stannat på 1000 varv?

Tacksam för svar (svårkörd automat utan tomgång)!
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Det kan vara säkringen på matar kablen till styrboxarna den sitter under krympslangen vid höger batteri

628csi
Tackar för tipset! 628csi

Men säkringen var hel, däremot så märkte jag att belysning/mm i hela instrument huset ökade i styrka när jag gasade.

Så jag misstänkte att batterierna inte var fulladdade (fastän bilen startade lätt med strömmen som fanns) , efter at ha laddat ett par timmar så fungerade allt igen inkl tomgång, får se i morgon om det bara var en tillfällighet.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej och välkommen!
850 är en strömslukande pansarvagn vet jag. Du har gjort analysen själv, batterierna:)

Däremot så rekommenderar jag såsom ofta att förskaffa en ny laddare, Ctek. Den är av den nya intelligenta typen som delvis avsultfaterar(rekonditionerar ett nedgånget batteri så livslängden ökar lite) och reglerar laddspänningen själv. Finns på närmsta BMWhandlare eller Clas Ohlsson. Den enklaste modellen räcker gott. En gång per månad behöver 850 fulladdas om den inte körs ofta är min erfarenhet.

I Västra götaland rekommenderar jag Bayerische Bilservice då 850 inte alltid är lättmekat men de kan den modellen. Detta om du inte vill skruva själv.

Vidare finner du i min blogg på den röda 850i 1991 en nästan 23 månader lång renovering steg-för-steg om du vill ha någon riktpunkt när du får problem.

Lycka till!
Asken

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.