|
|
|
|---|---|
Viper89 |
Hehe ja så fort den blir varm så låter det som en diesel och är inte alls lika pigg som när den inte ännu nåt arbetstempen. Låter verkligen illa.. :( |
|
ajaj, att låta som en diesel är inte negativt. det betyder ju power och ett grymt mörkt ljud,hehe du kanske har problem med oljeförsörjningen? eller igensatta oljerör, eller för tunn olja? kollat in ventilspelet? min bmw 324td hemsida Länk |
|
Viper89 |
Har köpt på mig en annan 320 topp och en oljepump från en annan 320 nu så jag hoppas verkligen det botar mitt problem. Hur kollar man ventilspelet lättast? Mvh Jocke |
|
var ifrån låter det? Från toppen eller längre ner? Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
Viper89 |
Låter förmodligen från toppen såvitt jag kan höra i alla fall. Men det som fräsmt påverkas är insugsljudet när man gasar.. låter typ som det ska svälja halva Uppsala läns syre när man trycker makaron :) |
|
kan vara någon vacummslang som har spruckit eller är lös. är tomgången densamma? för att se om någon slang är sprucken : ta och spraya med startgas runt hela insuget och i varje vrå om tomgången stiger eller motorn börjar låta illa så vet du felet. min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
tillägg: kan också vara insugspackningarna som har spruckit med tiden. min bmw 324td hemsida Länk |
|
Viper89 |
Får lov å testa det där med startgas imorrn.. men det där med att insugspackningarna spruckit låter ganska rätt faktiskt.. för när man trycker fullt och hör insugsljudet då låter det absolut mest.. ska byta oljepump så fort ja får hem den.. för olje leveransen är ingen höjdare tydligen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.