|
|
|
|---|---|
|
Tja! Jag ska köpa en 330 eller 328 med e-46 kaross. Jag har kört både e-30 och e-36 bilar med m-chassi, men i vissa annonser när någon ska sälja sin e-46 a står det att bilen har sportchassi. Är det något chassi som tillkommit när e-46 karossen startades eller är det samma som m-chassi eller är det så att det alltid funnits 3 olika chassin (standard, sport och M) ? Oavsett svar så är jag oxå intresserad av hur man kontrollerar vad det är för chassi? Jag vill ju inte betala för något som är påhittat ;) | |
|
Såvitt jag vet är sport och M-Chassi samma sak. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
| stämmer bra det.o välkommen föresten... | |
| Ok tack, men hur ser man isf skillnad? | |
|
M-chassie ska väl vara ca 15 mm lägre runt om än ett standardchassie. Skiljer säkert på fler punkter också. /J |
|
| greve_andersson: finns ingen skillnad att se :) | |
|
Tror Andersson menar skillnad mellan vanligt och sport/M-Chassi och det är som Johan skriver lägre runt om alltså andra fjädrar och dämpare. Vad som är svårare att se är att sportchassit även innehåller grövre krängningshämmare. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
Rätt där Fredrik:) Ngn som vet mått skillnaden? Den lokala BMW-verkstaden tyckte att den här frågan var över kurs :s |
|
| Här är det ev. köpet. Frågan kom upp då inget annat än just chassit skulle vara M? De andra bilarna har det funnits fler M-grejjer (M-paket) | |
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.