AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.830

Äter upp mina däck...

Me
68
Melmac_Racing
525i E61 Touring
Hejsan.

Bytade fjädrar och dämpare på min E36 328 cab för ett par månader sen. Då den har M chassie från fabrik tog jag en 60/40 sänkning.
Efter gjorde jag självfallet en hjulinställning.

Problemat är att den äter upp insidorna på både fram och bakdäck. Vet att en kompis råkadt ut för samma problem, men jag hade då för mig att de bara var pga. utebliven hjulinställning.

Någon som vet hur jag ska göra för att bli av med detta mycket dyra och tråkiga problem? Ska man köpa ett Camberkit? Hjälper de? Och var kan jag ifåfall få tag på de?

Mycket tacksam för svar! Är säker på detta finns i denna kunskapsbrunn.

// Daniel, 328i E36 cabrio
SpineKracker
Ställdes camber in vid hjulinställningen?
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Bak går det inte att ställa tillräckligt så där får du tyvärr leva med problemet. Det man kan göra för att lindra problemet är att skifta däcken mellan fälgarna varje säsong. Fram tycker jag det borde gå att ställa, gjorde de verkligen ett bra jobb?

Man ska sikta på att vara bra!
SpineKracker
Fram vill jag minnas går ställa på e36 eller är jag ute å cyklar nu..?
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Byt fjädrar igen till M-sport original.
Excentriska bussningar i bärarmarna är ett annat alternativ.
Me
68
Melmac_Racing
525i E61 Touring
Hej igen.

Ja, jag hoppas att dom gjorde ett bra jobb. Men finns de inte kitt att köpa för detta? Har hört om camberkitt.

Och jag vill inte byta till orginal M fjädrar igen. Man kan juh inte bara ge upp..
Excentriska bussningar i bärarmarna, vad blir skillnaden då?

Finns de ingen annan med detta problem?

Tack för svaren

Mvh Daniel

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Bak är det som sagt kört. Men jag tror nog ändå att det går att fixa fram så kanske om du åker till ett annat ställe och gör framvagnsinställning?

Man ska sikta på att vara bra!
32
35
328coupe
Bmw 320d touring -10
Konstigt!!!?? Jag har sänkning på min bil som är 85mm bak och 65mm fram och har inget problem med snedslitna däck. väldigt jämt fördelat. har 245 bak så märks med en gång i så fall.... hoppas det löser sig.......
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Excentriska bussningar går att justera så att bärarmarnas position blir variabel eftersom hålet i bussningen inte sitter i mitten. Snurras då bussningen i bärarmen så justeras bärarmens vinkel....
Me
68
Melmac_Racing
525i E61 Touring
Highway Star:

Låter mycket bra, Vart får jag tag på sådana?
Tackar för svaren.

Mvh
Ca
24
Cainight
F31 320d M-sport
Hej!

Har liknande problem som dig gällande bakdäcken, mina är väldigt snedslitna ibak, dock inget på framdäcken..

Var inne på bmw och hörde lite och dom sa att om bärarmsbussningarna är slut i bak så slits däcken snett, har köpt nya bussningar som skall i och sedan nya däck så får hoppas på en förbättring!

mvh
Me
68
Melmac_Racing
525i E61 Touring
Okej, Du får jättegärna skriva här hur de gick, Vad kostade dom? vad har du för Bmw?

Mvh
Ca
24
Cainight
F31 320d M-sport
Ska byta allt imorgon så jag återkommer..

bussninarna kostade ca 400 för höger och vänster, köpte dem hos bmw..
Jag har en 325 coupe 94..

mvh
Me
68
Melmac_Racing
525i E61 Touring
Okej, kanon!

Tack
In
224
Indigo
Bmw 535ia-96
Cainight:
Nu är det en gammal tråd men försöker,
jag har samma problem som du, vart det bättre med ett byta av bussninarna?
Mvh

//stoffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.