AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.482

Någon som fått sin 08 levererad ännu.

Har beställt en 120d,vilka leveransdatum har ni fått,själv har jag fått v45.Fy för att vänta!
Visa användare
136
Ryx
430iAM Cab -18
Samma här, skulle få den v.44 men den blev flyttad till v.45 när jag ändrade till automat i specen.
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Min -08 är någonstans mellan halmstad och nyköping, eventuellt redan i nyköping. Det börjar dra i hop sig. =) Har fått leveransbesked v40 eller 41.

Mvh Johan

BMW 323i 6-cylindrig körglädje
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Skulle fått min i December från början men lyckligtvis blev leveransdatum tidigarelagt till November. Senaste besked är leverans v. 45-46. Tillverkning sker v.42. Endast 3 dagar i fabrik förresten, ganska fantastiskt!

Mvh,

Fredde
Om ni köper en -08'a av en handlare idag och får den levererad i år kan jag lova er att samma handlare kommer att värdera den som en -07 den dagen ni vill byta in den.
Vad skiljer den facelift som kom med i år (modelljahr-07) mot en modelljahr-08 som gör den senare mer attraktiv?

Mvh,
/Wille
Sa
36
SamuelH
Alpinvit 120dM 3-d -08
Jag får min levererad v.42, beställde i juni.
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Från och med September så är bilarna som tillverkas 08. Varför skulle de då inte värderas som detta? Tror inte det skiljer något mellan 07 (facelift) och 08.

Mvh,
Fredde
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Jag har inte fått uppgifter om vad som skiljer exakt, men jag tror endast det är uppdateringar under skalet, typ ny programvara och dylikt. Enligt säljaren värderas bilen högre om det är en MY08 istället för MY07, men hur mycket högre vet jag inte. Fick precis mail från säljaren. Bilen blir levererad senast nästa fredag. Tillverkningsvecka är 36.

Mvh Johan

BMW 323i 6-cylindrig körglädje
WilleW: Lova på du. Är den tillverkad efter den första september 07 så är den av modellår 08 och den blir därför värderad som en sådan vid ett inbyte. I annonsen på blocket kommer det även att stå årsmodell 2008 och inget annat.
th
105
thepe
520iM -10
Men jag som köpare kommer att säga att en bil tillverkad och registrerad 2007 är en -07.

Thepe
thepe: Säg vad du vill. Det viktiga är att veta vad man får när man köper en bil. Jag är endast intresserad av att veta om bilen jag köper har faceliftar, uppdateringar eller specifik utrustning som kom modellår 08 till exempel. Köper jag då en bil som är tillverkad efter första september 07 så vet jag att jag får dessa saker som hör till mitt modellår.

Sen är datum för första ibruktagande knappast intressant. Om du idag köper en 320 som är tillverkad 04 men uttagen 07, säger du då att det är en 07a? Det är en helt annan modell.

Det viktiga är modellår, datum för första registrering känns inte viktigt. Det är bara kalendermånader det hadlar om, det säger inget alls om bilen faktiskt. Den kan vara uttagen när som helst men det är ändå tillverkningsdatumet som är det viktiga.
Visa användare
136
Ryx
430iAM Cab -18
Jag ska byta in min 520, tillverkad 0009, modellår -01 på BMW. Den blev värderad som en -01.
Vad var och en skriver i sin individuella Blocketannons har väl inte så mycket med verkligheten att göra?
Alla bilar som annonsören på Blocket skriver att bilen är i toppskick är således i toppskick per automatik? ;)

Jag skriver bara vad bilhandlare säger, utan att väga in mina personliga känslor eller värderingar. MJ-08 samt uttagen -08 gör den till en -08.

Någon som har något konkret att berätta om skillnader mellan ettserie -07(facelift) och -08?

Mvh,
/Wille
Fa
69
Falstaff
120d -07
Sedan jan 99 finns inte årsmodleller i Sverige. Detta efter en överenskommelse mellan bilbranchen och vägeverket. Tillverkarna och importörerna bestämmer själva hur en ny bil ska definieras.

Före 99 var det enklare. Då ändrades bilproduktionen i juli, och nya årsmodeller tillverkades efter därefter.

Den enda egentliga skillnaden mellan årsmodell och modellår är att det senare är mer fritt för importören att använda. Modellåret kan exempelvis börja i februari eller maj, medan årsmodellsbegreppet gäller bilar som ändras under sommaren.

- Welcome to the jungle -
pt
22
ptja76
BMW X3 3.0d -07
Beställde min den 10 Maj. Skulle leverats denna veckan, men nu står den hos handlaren av den anlednigen att han inte har fått papper på den. Suck är sjuk tråkigt att vänta på bilen nu när man sett den också.
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Min säljare ringde nyss. Bilen har kommit fram idag. Jag hoppas kunna hämta den på tisdag, onsdag. Hur ska jag kunna sova fram tills dess? Några tips? =)

Jag var förresten och tittade på fälgar idag. Det blir nog M6-kopior 18" till sommardäcken och hakka4 vinterdäck på originalfälgarna. Vad tror ni om det?
Bilen är en safirsvart 3-dörrars m-sport med lemon-läder.

Mvh Johan
MR
100
MR_MR
525 Touring, 2005
(import)
kan instämma som sägs övrigt om att visa handlare värderar bilen efter eg datum även vissa försäkringsbolag förösker med det men skiljer stort ifrån handlare till handlare, själv vart med när en vän bytt en en s40n t5 hos en handlare årsmodell 05 uttagen nov 04a och fick den som 04värderad vilket han gick med på efter tjat, säljaren a ut den på sin firma som 05a i annons, enda jag vet til 100% som värderar efter produktionsmånad osv e faktiskt porsche, bmw själva kör fulingar på sina egna beg bilar ibland där de värderat som t.ex 05 sålt som 06 fick min bil ville de ha till 04a när det gällde garantin då den e import direkt ifrån bmw första regdatum va feb 05 tillverkad dec 04a efter tjat och samtal till bmw så insåg de att de gjort ett fel o vips va min bil en 05a även hos dem. lite löjligt o fult mot folk som inte vet bättre de tjkänar nog n del pengar på att göra så mot folk när det gäller inbyte.
MR
100
MR_MR
525 Touring, 2005
(import)
oj ...mkt stavfel börjar bli trött :/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.