|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Finns det någon som har erfarenhet av Promotech trimboxar till nyare bilar? Dela gärna med er av era erfarenheter! mvh //Jocke | |
|
har kört med deras pluslåda i 3v nu och ska nu på torsdag till ESS för att programera om ECU:n så får man väl se om det blir någon märkbar skillnad :) Man märker knappat boxen förrutom att motorljudet tycktes bli något högre med den. Annars har allt funkat fint med promotech, väldigt snabb leverans, beställde på torsdagen fick boxen på fredagen :) Verkar inte vara något problem nu heller när jag ska skicka tillbaka den, dom har ju full returrätt i 30dagar. Så än så länge har jag bara bra saker att säga om dem :) kör 330dA -06 |
|
|
Var du inte nöjd med boxen då? Märkte du ingen skillnad? Jag är intresserad av Promotechs CR5xxplus modul! //Jocke |
|
|
jorå den funka fint, ska bara bli kul att se om man märker någon skillnad mellan boxen och att flasha ECU:n. kör 330dA -06 |
|
|
men det är ju bara att du beställer en box och testar, är du inte nöjd får du ju pengarna tillbaka :) kör 330dA -06 |
|
| Joafog; inte nöjd. Massa felkoder och problem. Ner i nödläge vid ett flertal tillfällen. Upplevde ryckigare gång, automatlåda som uppförde sig illa. Har ersatt box med Ess och nu är jag nöjd. Finns säkert fler alternativ till Ess som fungerar lika bra, men min bil gick inte ok med box. | |
|
dindin: Reklamerade du boxen då inom 30 dagar? Problem med detta? //Jocke |
|
|
Tydligen är 335/535 svårare att gå bra med boxar. Själv kör jag med AC Schnitzer, ej några problem hittils. Bilen har bara rullat 300 mil tot. 50 mil med box. Är själv intresserad av ESS. //Stefan |
|
|
Joafrog; Promotech kontaktades per omgående och ställde upp på ett bra sätt. Man gjorde försök och initialt verkade det fungera. Problemen försvann delvis, dock inte den ryckiga automaten. Efter ytterligare en tid så var det samma story igen. Ned i nödläge och tvärstopp. Ackumulerat massor med felkoder. Efter det körde jag original under en längre tid, gav på ren svenska blanka fan i det. Efter tips på forumet så dristade jag mig till att testa Ess och jag är mycket nöjd. Stefan L; jag har hört det från fler, box fungerar inte tillfredställande. Jag vill bara poängtera att jag inte är ute efter att höja specifikt Ess, finns säkert fler tuning firmor som kan åstadkomma samma resultat. |
|
|
dindin; det finns tydligen endast ett fåtal tillverkare/trimmfirmor på marknaden som har fungerande boxar till den senaste motorstyrningen som sitter i våra bilar 286hk,580nm. Engelska trimmfirman DMS har en box som ska vara bra. Själv har jag har bara lånat AC-boxen, tycker den är för dyr i förhållande till effektuttaget, där av anledningen att jag söker andra alternativ. Dessutom ska jag byta ut andra vitala delar och behöver en variant där man kan chippa på ett traditionellt vis. Kikade på Ess hemsida, men kunde inte finna någon information om chip till 335:an. Våra växellådor ska klara 800 nm utan problem, men rekommenderas att lägga 600 nm som max på ettan och tvåan. Lycka till med ditt projekt dindin. //Stefan |
|
|
Jag åker med Promothecs box på min 07 530d o den funkar bra tycker jag, Men är sugen nu att gå vidare med bättre avgas/partikelfilter Nån som vet om manuella också är begränade på dom första växlarna? |
|
|
Jag har fått pris på ett komplett avgassystem till dieseln. Då behåller man endast partikelfiltret och bygger nytt därefter. Kostnad ca 15.000:- i rostfritt. Tydligen ska avgassystem, intercooler och spridare öka effekten med 30-40hk. Då kan man teoretiskt komma upp till ca 370-380 hk. Sen sätter turbo och kam begränsningen. Vad det gäller den manuella-lådan vet jag inget om. //Stefan |
|
|
Stefan L låter du partikelf.vara? jag tror att "pluggen"sitter där,intercoolern vad är problemet med den?Tryckfall? Undrar hur mycket som skiljer mellan 530 o 535? Skulle nog ha köpt en 535 igentligen, men gillar ha manuell. |
|
|
Turbo M3: Jag fick rådet att skaffa större intercooler när vi ökar ladd-trycket. Ska kolla detta med pluggen. Mvh Sl //Stefan |
|
|
Stefanl; DMS verkar få mycket god kritik as well. Har dock varit krångliga att få tag på. Jag är något nyfiken på att kräma ur lite mer ur min kärra, har du möjlighet så skulle jag vara tacksam för mer info kring av.system etc. //dindin |
|
|
dindin; Köpte senaste BMW Total, fanns en hel del att läsa om chipning mm. Tydligen så har vare sig Promotech eller kcr lyckats knäcka koderna för en optimal uppgradering av sina programvaror, Av repotaget att dömma i BMW-total har bara några få klarat den biffen. Ess är säkert en av dom. Återkommer med mer info gällande mitt projekt, varit mycket med renovering kök och badrum, så bilarna får komma i andra hand just nu. Ska i varje fall försöka åka ner till min hustrimmare i morgon. //Stefan |
|
|
Så var min retur klar och pengarna åter på kontot. Måste säga att min erfarenhet av promotech har varit god, är det effektbox man vill ha så kan jag bara rekommendera promotech. Inget tjaffs vid retur under 30-dagars öppet köp perioden. |
|
| Du rekomenderar även då du lämande tillbaka boxen, varför? | |
|
Vill man ha trimbox ser jag inte många alternativ, speciellt om man vill höja laddtrycket. Nu har jag flashat den istället vilket blev mycket bättre, men vissa vill ju köra med box och då kan jag bara rekommendera promotech. |
|
| Någon som kör CR517 alt 517+ på en 320d? Erfarenheter från detta? Har själv en 07:a och vill gärna höra erfarenheter. | |
|
Tjo vart flashar man boxen?? Ess? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.