AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
883

Stämmer det att jag måste köpa ny instrumentpanel?

ca
30
car4u
BMW 528IM-97
hej jag har en bmw 528 97:a som jag har plockat ut instrumentpanelen som jag har försökt att plocka bort mätarvisarna för att få dit dem här plasma bakrunden men lyckades inte med det. Nu när jag har monterat tillbaka hela panelen så händer det nått konstigt att bilens hastighets mätare börjar på 220/km och sjunker dessto snabbara man kör altså 210-200-190 osv. jag har hört med auto-istrument och dem säger att jag har pajat hela instrumenten men det roliga är att allt fungerar förutom det problemet da och dem påstår att jag måste endast köpa en NY mätare från bmw och inte begagnat för att det ska kunna fungera korekt stämmer detta är det nån som vet??? Snälla hjälp vill inte lägga ut 6000 kr på en ny mätare om det inte behövs.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Vad jag hört stämmer det att man inte kan använda en begagnad men jag tycker också att det borde gå att laga det mätarhuset du nu har då det verkar vara ngt du ev gjort fel vid ihop monteringen.
byta hela kombiinstrumentet.. meo hela panelen, min kostade runt 4000kr.. sen måste den giftas in med bilen, funkar ej med beggad.
ca
30
car4u
BMW 528IM-97
känner ni till nån som kan laga sånt ?????
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.