|
|
|
|---|---|
|
Hej har problem med att min tomgång på min bmw 520 e28 rusar till 2200rpm vid start sedan stegar den ner till 1800rpm efter ca 5km och man behöver köra minst en mil för att den ska bli "vanlig" dvs 800rpm. Hur kan man göra så att den inte gör detta? Startar den i varmgarage ca 15+ i dagsläget. Och tempmätaren står "klockan 2" länge innan tomgången sänks.. Tack på förhand /Robban | |
| tomgångsmotorn... | |
| Hur ser den ut? Var sitter den? Bilder? Dyrt? :/ | |
|
Hitta lite på bildelsbasen nu. ca:500:- Passar fler än samma motoralternativ som jag har? 518 e28 520 e34 osv? Vad gör den igentligen? Är det som en Ventil som känner av temp och släpper igenom soppa / luft efter det? Fråga runt lite men det var ingen som hade en bra förklarning vad den hade för funktion har hört att man kan ta bort den helt oxå. /Robban! |
|
| Någon? Upp upp upp ! :P | |
|
Tomgångsmotorn är en enkel luftslid,visst kan du ta från en annan bil bara vinklingen är den rätta.Du kan även ersätta den med en bit slang med en slangklamma på mitten,på så vis kan du justera tomgången hjälpligt. Mvh/Micke |
|
|
Tack för svaret nu blev jag lite klokare! Men min var redan borttagen och jag lyckas inte riktigt lokalisera vart den har suttit sedan har jag ett annat problem den sjunker aldrig ner till 800rpm det var bara pga att det saknades 3 liter vatten i kylaren *ooooops* Tempmätaren stiger aldrig mer än "klockan 10?" hur långt jag kör. med korrekt mängd vatten i kylaren. och tomgången går bara ner till 1500rpm med den tempen. Kan det vara något annat än tomgångsstabilisatorn då? Tack på förhand! /Robban |
|
| Upp upp ! :P | |
|
Dags o byta termostat. Mvh/Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.