|
|
|
|---|---|
|
lånade min polares e39 520 igårkväll. när man parkerat o står still och vrider på ratten finns där ett litet glapp plus att det låter "glapp" i framvagnen.. e det styrstagen som e slut då eller e det spindellederna?? skakar oxo i framvagnen när man bromsar med den fast bara i hastigheter över 80km/h. bromsar man bestämt så skakar den inte jättemkt men om man bara fisbromsar så skakar ratten mkt. har inga problem med min egna 528 efter att jag bytte skivor men det hjälpte inte på hans 520...vad kan det vara?? | |
|
har samma problem med min.. har bytt stabilisator stagen, alla fyra styrleder, och en länkarm (pga dålig spindelled) ska gå igenom dom andra tre o kolla dom... Har fortfarande samma problem med min.. Blev bättre efter allt jag bytt men den är inte bra... Någon som känner igen sig.? |
|
|
Yup, jag har samma symptom. Ska gå igenom allt det som tipsas om här på forumet när jag tar mig tid. Just detta har ju metervis med info. Kan också vara dåliga ok har jag läst, ang vibbar i högre hastigheter. |
|
|
hade ungefär de problemet på min 325a den skakade som fan när man bromsade i högre hastigheter. jag bytte bromsarna och det slutade, av okänd anledning så var skivorna slitna på insidan mkt mer än på utsidan. så kika över bromsarna kan vara något där. jo kan ju vara ojämmn bromsverkan också. |
|
| Turbokiller: Jag tycker att det låter som styrväxeln. | |
| bytte casterstagen sen vart det bra.. men det känns att mina skivor är lite skeva... spindellederna och bussningarna hade gjort sitt.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.