|
|
|
|---|---|
|
Håller på att lufta min 318-99 efter ett kylarslangsbyte. Har talat med BMW och de sa att jag skulle fylla vatten tills det rann ur luftnippeln (sitter bara en på denna motor), sedan dra åt den och köra motorn på tomgång med öppet ex.kärl tills termostaten öppnar (dvs tills nedre slangen är varm. Full värme på hela tiden i kupen. Har nyss gjort det, men det fungerar inte. Det kommer aldrig någon värme i varken kupen eller i nedre slangen. Motortempen står dock stadigt rätt upp. Efter ett tag började det låta illa från motorns framkant. Stängde då genast av. Ljudet kom nog från vattenpumpen. Har läst Hassos beskrivning, men det verkar inte heller fungera. Vad göra? Hej hopp! | |
|
Jag tror att din vattenpump lagt av (99% säker). Mycket vanligt fel på grund av att plasthjulet brukar släppa (haverera) från axeln. Dina symptom tyder på pumphaveri.....ingen värme i kupe och därmed ingen cirkulation till paketet, vilket pumpen skall se till. mvh. Pelle |
|
|
Nu har jag fått värme i kupen. Pumpen pumpar iaf, det märks. Men den kanske är dålig. Jag ska byta pump och termostat för säkerhets skull. Hej hopp! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.