|
|
|
|---|---|
|
Ja då.. har jag Köpt mej en BMW 320i e90 -05 Den har rullat 3000mil med vinter och sommardäck.. Jag är ägare till den sedan maj har kört ca 400-500 mil i sommar på de orginal sommar däck som bilen såldes oc levererades med som ny Bridgestone 225 45 18 RFT ( punkteringsfria ) på Orginalfälgar Har nu.. allt efter som det blir kallare och vägen som jag pendlar till jobbet blir allt sämre.. en bil som jag inte vågar göra en omkörning med För att jag far hit och dit på vägen som ett skållat troll.. ja det är rent av ett bra daxverk att ta sej till jobbet Har klagat där jag köpte bilen .. de har kollat framvagn och jag har provat med allt från 2,0 som är rekomenderat på dörrstolpen för dessa Däck till 3,0 men inget som hjälper Skall man behöva byta Däck som rullat ca 1500-2000 mil och kostar ca 2000 st Har någon mer samma erfarenhet och har Bmw eller Däckleverantör tagit sitt ansvar??? | |
|
Första generationen RFT är tyvärr inte kul enligt andras erfarenhet. Du får byta till nyare. Jag känner inga tendenser alls på mina 17-tummare, 1000 mil har dom rullat. Fråga: Är du säker på att du har 225/45-18 ? Låter inte original nämligen.. |
|
|
Kan intyga att generation 1 av RFT är riktigt usla, vad det gäller komfort och vägegenskaper. Mina Continental är ok - men inte bra. 225/45 låter som orginalstorleken för 17" |
|
|
har samma tendenser med mina bridgestone, inget jag stör mig på men det känns speciellt vid spårig väg. Ska bli kul att känna hur icke RFT vinterdäcken kommer upplevas. kör 330dA -06 |
|
| Toka, det är helt klart däcken som är felkällan. Jag har kört min 330i -06 med originalmonterade Run Flat sommardäck, konventionella sommardäck, konventionella vinterdäck, samt med R-Däck. Run Flat-däcken ger klart sämst komfort och spårar massor. R-Däcken spårar lite grann, medan de konventionella sommar och vinterdäcken inte spårar alls. | |
|
Rättelse: Det är så att fram är det 225 40 18 bak är det 255 30 18" Jag håller nu på att fixa med en omgång 225 45 17" på mina Vinterhjul och får se hur bilen kommer att uppföra sig Men jag täker oxå kolla med min lokala Bmw Handlare för att höra mig för angående reklamation på Däcken En rolig tanke bara.. för att se vad som händer TOKA |
|
|
Precis som andra säger så är det troligtvis däcken och inte bilen som är problemet. Mina originalmonterade Continental är också väldigt spårkänsliga, speciellt nu när de nästan är helt slut (nerslitna). På min förra bil, en Volvo S60 hade jag också Continental SportContact och även om de inte var RunFlat däck så var de mer spårkänsliga än de Michelin Pilot Sport jag lade på den senare. /Marcus |
|
|
I Teknikens Värld så påstås det att sedanen som framförallt drabbas av detta lider av detta! Jag har ingen tendens av vinglighet i min 325 T -06 med 18" RFT "Always a driving machine" Länk |
|
| Kenta : Vilket däckmärke har du? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.