|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag har en bmw e30 320 med diffad bakklump(svets diffad) och det har funkat fint o köra ett tag nu bara att det hakar lite när man svänger(som det skall göra) :p men nu igår så gasade jag på engång och det klonka till i bakpartiet och bilen börja helt plötsligt dra snett när jag gasar på...nån som har några tips på vad det kan vara? själv tror jag att det är svetsen som gett sig i diffklumpen och att den driver mer på ena axeln än den andra, kan det vara så? är det dåligt o köra med det? :P (bara för tillfället, tills återgärdat) tacksam för svar! // bmwtok ;D mvh freddE | |
| Ja det är farligt, om diffen skär i en kurva ligger du risigt till, det råkade min polare ut för, med total kvaddad bil som följd. | |
| Vilka stollerier att svetsa diffklumpen :( | |
| Förresten, det SKALL inte haka i när du svänger det bara BLIR så eftersom du spärrat diffmöjligheterna. | |
|
Usch då, sånt där håller väl bara folkrace-åkarna på med? :) Drar det snett är det nog en drivaxel som gått av. Att differentialen börjat röra sig igen är nog inte att tänka på om man har varit med svetsen i den och förresten så drar den väl inte snett orginal? Däremot belastas drivaxlarna hårt så fort du svänger så jag sätter en hundring på utmattningsbrott drivaxel. AE |
|
| Highway Star: Det är väl klart att han vet om att det skall göra så när han svetsat diffen. Det står ju t.om i hans mening. | |
| dr.rosenrosen: Hmm Fletch vill jag minnas ... jo det gör det såklart. Tycker bara det är urbota korkat att svetsspärra diffen eftersom det omöjligtvis kan hålla i längden. Men visst... kör man bara rakt fram på streetrace så ... för övrigt .. nää . knappast .. | |
|
klart man ska svetsdiffa då, det är ju då man åker som bredast ;) riktigt fett! svetsdiff har sina för och nackdelar. mvh freddE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.