AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.309

Ditec eller polering inför försäljning?

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Är på gång att sälja min 320dAT -03 och ska lämna in bilen i övermorgon för antingen en Ditecåterbehandling eller en vanlig polering/vax. Frågan jag har är vad en eventuell köpare skulle värdera mest?

Bilen har idag rullat 17' mil, färgen är Topasblåmet och all lack är original vilket betyder att en del stenskott finns på front och motorhuv. Inga dörruppslagsbulor men några mindre repor finns på respektive sida.

Jag körde Ditec på bilen för 1,5 år sedan när den rullat strax under 14' mil så enligt deras schema så är det dags för en återbehandling men som killen på Diteccentret sa så görs ju ingen djuppolering vid en återbehandling så om man istället väljer en sk helrekond så kommer lacken att se bättre ut MEN Ditecen försvinner ju i och med detta.

Hur skulle ni resonera som köpare? Vad är mest värt en återbehandling av Ditec eller nypolerad och med ett enklare lackskydd. Skillnaden i pris för mig rör sig om några hundralappar, har bra pris på båda behandlingarna...

___
//Ulf
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Mest värt är en så snygg bil som möjligt vid försäljningstillfället. Jag resonerar att ett lackskydd inte värt något förrän jag väljer att göra det själv. Så mitt svar är just, en så fin bil som möjligt :)
Instämmer med Anders. Bilen bör vara så fin som möjligt när du visar den för spekulanter.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tack för svaren, jag kör nog på polering/vax. Precis som ni säger så är det ju när köparen står framför bilen (eller ser på bilder) som det gäller att få denne att fastna för just min bil.

___
//Ulf
.....men å andra sidan är ju en stämplad Ditec bok inte dumt det heller
Och jag var klart nöjd med resultatet efter en återbehandling
Glöm bara inte lämna med lackstift för ev bättringar oavsett vad du väljer

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

GM: Hade bilen varit nyare/färre mil och Ditec-behandlingen varit sedan den var ny så hade jag inte tvekat. Rekondkillen ska kolla på bilen när jag kör dit på torsdag så får jag höra vad han säger.

Lackstiftet ligger redo...;)

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.