|
|
|
|---|---|
|
En bekant är intresserad av Länk Bilen är importerad från USA. Tydligen är 2,3-litersmotorn väldigt ovanlig i Mazda 3 i Europa (om den ens finns), men jag antar att det är samma motor som i Mazda 6, så reservdelar etc bör inte vara något problem...? Är det någon här som kört Mazda 3 en längre period? Vad är de viktigaste punkterna att kolla? Någon som vet något om handlaren Laholms Bil? | |
|
Måste man kolla upp en Mazda? dom kan väl inte gå sönder? ;) /L |
|
| Jag vet att ägare till Mazda 6 har klagat på vägljudet som lär vara det absolut sämsta med bilen. Jag vet inte om Mazda 3 lider av det samma. | |
|
Mazda 3 sägs vara ganska roliga att köra, och jag har aldrig hört/läst något negativt om driftsäkerheten. Ljudkomforten är nog inte på "tysk" nivå. Bilen ser mycket fräsch ut och det verkar inte finnas någon anledning att betvivla miltalet. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Laholms bil har väl lite sådär rykte i trakten. De har både haft fräscha bilar och riktiga lik där mätarställningen skriker skruvad. Som vanligt, undersök bilen både en och två gånger. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Jobbar på Mazda verkstad och kan intyga att dom enorma rostproblem Vi har en i veckan på rostgaranti, det finns knappt något rostskydd på dom !! |
|
|
Fråga om reservdelar redan nu hos din lokala Mazdaverkstad (finns det motsvarande ETK för 3 2,3 hos verkstaden?) glöm inte frågan hur lång tid tar det innan delarna är här. Stephan |
|
| Kan kolla med reservdelsavdelningen borde inte vara något problem tror jag ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.