AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
764

Passar e34 ok till m635?

ho
115
hotrod78
M635Csi -85

Hallå igen! Inte varit inne på ett tag, mkt att stå i. Passar e34 ok på m635 rakt av? Har funderingar på lite större skivor fram/bak, är ju en djungel att hitta bra saker som passar tycker jag. (utan behöva pungar ut 2 månadslöner :] ) Det satt ju i alla fall bromsar från en m5 e34 på min m535 som K. Långdahl äger nu. Tänkte aldrig på att kolla om infästningar för oken var modifierade eller så.

jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
grejerna passar rakt av. Tar du skivor och bromsar från bilen så blir det bult on. Jag monterade dom stora bromsarna från M5-E34 på min M635, det som blev problemet var att bromsskölden bak tog i lite pga att skivornas diameter var mycket större. Sedan så fick ma byta slavcylinder för att behålla slaglängd på pedalen. Tog den från en 7 serie, det var bara att byta passa rakt av.

Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer!
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Ja, de lär passa rakt på (har köpt men inte bytt) Räkna med att uppgraderingen går loss på totalt 8-10 tusen i material om du byter både fram och bak.

Se denna tråd!
Länk

vacker förare ska ha vacker bil:)

mvh Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.