|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har ägt en bmw 520i tidigare men nu ska jag köpe en snabb bmw combi pga ändringar i familjen....går ovh funderar på bland annat 540:in mellan typ 99-04 men jag vill gärna vet lite hur mycket hästar det är i den bilen och hur den bilen är i bla växellådan och vilken utrustning som finns i dom finaste Mvh Peter | |
| Du kan kolla under rubriken modellguiden som finn till vänster. | |
|
V8, 286hk, 0-100km/h på ca. 7s, ca. 1,3 l/mil blandad körning, vanligast med automat. En mycket trevlig familjeracer som kombinerar komfort med bra prestanda när man så önskar. När det gäller utrustningen så handlar det ju om hur mycket kryssande nybilsköparen gjorde men som regel är 540 ofta mycket välutrustade. Läs en massa annonser så kommer du att lära dig vad som kan ingå. Ett billigare alternativ är ju en 530 som kom från modellår 2001. 55hk mindre men billigare när det gäller service, bensin, försäkring, etc. Även det en hyffsat snabb bil men den saknar det där lilla extra som 540'n erbjuder. Har haft båda modellerna och om ekonomin tillåter så skulle jag rekomendera 540'n. Helst då en -01 eller senare med M-sportpaketet. ___ //Ulf |
|
| Som tidigare sagt, utr beror på nybilsköparen det mesta som du kan komma på finns i en full utrustad 540, beroende på hur aktiv körning du vill ha är ju valet manuell eller automat, skulle själv rekommendera manuell, roligare att köra och mindre förbrukning, men såklart svårare att få tag på. Min rekomendation innan köp är att prova både automat och manuell så får du se vad du gillar bäst! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.