|
|
|
|---|---|
|
Frugan har just varit och hämtat sin nya Polo 1.4, den ser riktigt fin ut! Blir intressant och se hur den klarar verkstaden under de kommande tre åren. Är det inte lite märkligt ändå, jag i 4.4l och frun i 1.4l. Vi är verkligen sinnebilden för svennsons - mannen kör stor bil och kvinnan en liten söt en :) Hon kommer iallafall ha roligare på macken än jag :( | |
|
Ekonomifighten vinner Polon flera gånger om, och den är ju också säkert tio gånger lättare att parkera, och förmodligen lättare att sälja när den tiden kommer. Din fru har gjort ett smartare bilval än du. :) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Välkommen :) har samma kombination sedan i måndags polo 1,4 -00 AKK motor inköpt. Har även en Seat arosa 1,4.-98- APQ motor Personligen så tycker jag 540 drar lite bensin. Arosan drar 0,65-0,66 stadigt 1,4 liter 60HK 1000 kg. 540 har 3 liter så stor motor, väger dubbelt upp nästan och har nästan 5 ggr så mycket hkr, men ligger runt litern på samma körning. Känns på nått sätt ekonomiskare hur tokigt det än låter. 1,4 skulla dra 0,3-0,4 för att vara "lika ekonomisk" ///MVH Hasso Länk |
|
He he liknande situation hemma hos mig. Sambon: Renault Clio 1,6Si, 90 hk, 1150kg, 0,65l/m. Jag: 530iAT, 3l V8, 218hk, 1850kg, 1,2l/m. Skilnanden är ju tydligt! Hennes bil x2 = min ;) Men det finns fördelar o nackdelar på båda bilar. Pendla till jobbet med min är inte billigt o åka långt med hennes bil är inte bekvämt. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Hemma hos mig är det tvärtom.. Mamma - 540 E39 Pappa - MB Vito (han hatar den bilen..) =) |
|
|
Vem av förarna i dom bilparen drar kortaste stråt tror ni om dom krockar med varandra front mot front ? Mitt liv är värt en stor bil att åka i varje dag till och från jobbet i stockholms stadstrafik 60 km/dagen |
|
|
Faktum är att många småbilar idag är lika säkra och en del ännu säkrare än många stora bilar. |
|
|
Kolla senaste BMW krocktesten, BMW 5 serie var inte speciellt bra vid sidokrockar |
|
|
"Faktum är"? Nja. Plåt är alltid plåt och mer vikt i ditt fordon är bra för dig, i en krock. Hade jag varit tvungen att välja att frontalkrocka en Volvo 944 och en Polo -08, båda i 110km/h så hade jag satt mig i Volvon. Småbilar är krocksäkrare än äldre småbilar. -- fjalar |
|
| fjalar, har du sett avsnittet när fifth gear krockar en Renault Modus mot en Volvo 944!? Ja säger Renault alla gånger! | |
| Länk | |
|
Att jämföra en modern bil med en riktigt gammal ger alltid samma resultat Skulle man välja att sätta sig i en BMW 540 och en Polo av SAMMA årsmodell vet jag vilken jag skulle välja ! Det är därför jag kör stor och ny/modern bil för att få optimalt skydd |
|
| Ekonomifajten är inte helt given, när lilla frugan vrider om nyckeln första gången tappar bilen 40% av värdet...typ. :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.