AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.201

Köpte andra 18"-hjul till E32 740iA

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Sålde mina 18"-hjul som jag hade på 740:in för ett tag sen. Hade inte tänkt köpa några andra fälgar förän de enligt mig snyggaste fälgarna dök upp. Kunde inte hålla mig!

Det blev i alla fall en sats BBS RC 18" med riktigt bra däck. Sitter 235/40-18 fram och 255/35-18 bak. Trodde inte att det skulle fylla ut så bra bak, men det blev riktigt fint. Har inte sänkt bilen eftersom jag har den året runt så det finns lite "luft" i hjulhusen fram, men det ser ändå helt OK ut. Fattas ett BBS-märke på ena fälgen bak, men det ska beställas.

Det snyggaste med dem är att de breddar inåt. ET 13 samt 8,5x18 runt om.

De är dessutom riktigt lätta. Har inte en aning om hur mycket de väger. Någon som vet? De ska enligt uppgift (från en nisse som har hört med BBS) inte tillverkas längre. Kan det stämma? Fälgarna är från -96 så de har några år på nacken, men har ändå klarat sig hysat bra. Inga som helst vibrationer när man kör. Det är ju i och för sig väldigt bra mönster på däcken. Bak sitter det Continetal SportContact 2. Någon som har några erfarenheter från denna sort?

Har tagit lite bilder, men fick lägga på lite ljus med hjälp av PS. Var tyvärr mörkt när jag fotade bilen med de på.

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

//Schnitzer
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Snyggt!

De finns även som split om inte jag missminner mig. Letade sådana men de var väldigt ovanliga, och när de väl dök upp var de inte direkt billiga... Kollade även efter tidstypiska Hartge split men det var ännu värre...

Själv föll valet på 19" Schnitzerkopior med 245 fram och 275 bak. Fett men inget att rekommendera vid regn på dåliga svenska vägar... ;o)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Såg väldigt bra ut med 19" på din bil.

Det finns en fälg som är väldigt lik BBS RC och som har split. Den heter BBS RSII. Tror t.o.m. att det finns en till fälg som heter BBS RSIII som också ser ut något liknande som II:an. Är dock inte helt säker. Hur som helst väldigt fina fälgar, men smakar det så kostar det.

//Schnitzer
Ma
213
Matte78
730iA -90
Datorn verkar strejka , får inte fram nå bilder än , ska prova senare .
Iwarsson : klockrent me AC 19 på din kärra , såg j####gt najs ut .
Vart fick du tag på dem ?

Mvh Mattias .
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Tack!

@ Matte 78: Du kan köpa dem på NDS, nya däckfyndet i Göteborg tel. 031-863535.
ke
11
kebabtaxi
E32 740ia -93
riktigt najs.. hittade just ett gäng borbet td ... men nu blir ja sugen på 19tum mitt i alltihopa!!

[V8]
Ma
213
Matte78
730iA -90
Nä va f#n d går inte .
Att se bilderna alltså .

Mvh Mattias .
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det är något fel med min sida. Därför går det inte att se bilderna, men tog ett par nya idag lite snabbt. Syns i alla fall vad det är. För tillfället fattas kåpan till bakfälgen.

Länk

Länk

//Schnitzer
Ma
213
Matte78
730iA -90
Ser bra å stort ut , tycker dem e bra mycket schysstare utan splitt .

Mvh Mattias .

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jo, jag gillar också de här fälgarna som inte har splitt, även om jag tycker att det är snyggt det också. BBS RC och BBS RSII (split) är riktigt trevliga.

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.