|
|
|
|---|---|
|
Har lyckats vinna ett par valfria Bridgestone vinterdäck(på en audiÅF). Då jag redan har uppsättning fina hakka 5:or som jag är mycket nöjd med ser jag ingen orsak att byta bort dem. Däremot har jag 18" RFT till sommarföret och de lämnar väl en del att önska. På frågan vilken dimension det var på däcken jag vunnit var så blev svaret att "mja kommer du hit med en Q7:a så får du däck till den, ma o till den bli du har." Att få dem att byta ut vinsten från vinterdäck till sommardäck borde inte bli svårt. Antar dock att det skall vara Bridgestone. Har någon koll på ett icke-RFT, tyst, mer komfort än sport sommardäck av dimension 245/40-18? Att slippa de dånande RFT-däcken vorde ju befriande... /Håkan | |
| Jag har kört på Bridgestone Potenza RE050 och de funkar hur bra som helst! | |
|
Har också positiva erfarenheter av RE050 dock i dimensionen 235/45-17. ___ //Ulf |
|
| Jag kör just nu på likadana däck som Programmer. De fungerar bra, stor skillnad mot de Bridgestone RFT jag hade innan. | |
|
OK, låter bra. Var och pratade med dem och det lät som det inte skulle vara omöjligt att byta vinterdäcken mot sommardäck. Då ska jag kolla om man kan få sig ett par RE050. Tack för hjälpen! :) |
|
|
Har kört flera uppsättningar med RE050A på olika bilar och det är inget snack om att det är ett av de bättre gatdäcken. Flåklypa |
|
|
Har också kört med Bridgestonedäcken på min 540. Riktigt bra hållbarhet på dom däcken måste jag säga! Bridgestonedäcken är tysta, dock så känns det som att mina nuvarande Yokohama Advan Sport är tystare. Kan ju dock vara så att mina Bridgestone lätt högre på grund av att dom var slitna på slutet. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.