AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
950

Godkända fälgar till 330

Or
18
Oracleman
330 M-sport -03
Är det nån som vet hur breda fälgar man får ha på en E46 330? Typningen säger bara 18 tum och inget om bredd...
Du får ha så breda fälgar som passar i hjulhusen. Sålänge hjulen inte sticker utanför skärmkanten klagar inte SBP.

Jag tror den bredaste original fälgen till e46:an är 8,5" bred med undantag för M3:an som har bredare fälgar.
Or
18
Oracleman
330 M-sport -03
OK tackar. Det jag undrade specifikt gällde de 18" Ruff Racing fälgarna som finns på blocket. 8,5" fram o 9,5" bak. Säljarna säger att de passar, nån som kan bekräfta eller dementera?
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Jag kör på 18" 8,5 fram och 9,5 bak. Däckdim 225/40 resp. 255/35. Inga problem vid besiktning eller med polisen.

Men för att det ska passa så måste du har rätt ET-mått på fälgen, alltså fälgens inpressning.

Mina bakdäck kan ibland skrapa i skärmarna när jag kör med lite folk i baksätet och det skumpar till. Men det beror på att jag ett lägre ACS chassi. Med M-chassi så skulle min fälgkombination fungera finfint.

Mvh Jimmy

Länk
M3
71
M3 Challenge
2014 Bmw 320D Touring M-Sport
2009 Bmw 330D Cab M-Sport
Hej Jimmyboy !
Om du " valsar skärmkanterna " så blir du av med problemet

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

M3 Challange: Japp, det är helt riktigt. Min fd. 328 E36 hade valsade skärmar för att klara av de fälgar/däck som satt på den. Va, i somras, nere med Schnitzern hos Need For Speed i Malmö som skulle valsa den men de "kunde ej" då det fanns så mycket "tätningsmassa" i vecket. Skulle ta dom väldigt långt tid att ta bort och det skulle du kosta därefter. Så det rekomenderade mig att ta bort det själv och det har jag inte tagit tag i än. Tipps på hur man får bort det smidigt?

Länk
Or
18
Oracleman
330 M-sport -03
Nån som har relevant offsets för 8,5 fram o 9,5 bak? Jag såg 35 fram o 40 bak borta på E46fanatics, låter rimligt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.