|
|
|
|---|---|
|
Alla ni 525 ägare! Hur mkt bensin drar era bilar?? Min drar 1.0 landsväg 1.4 stad 1.25 blandat Mvh Gus | |
|
525iA -89 Landsväg: 0.86 (90-110) Farthållaren på Blandat: 1.00 Stad: 1.15 Kör relativt snällt numera. [ www.tocnet.nu ] |
|
|
525i -92 Landsväg: 0.84 blandad: ca litern. (Sällan över) Mvh André |
|
|
Min 525 -93:a drar straxt under litern med 60% stadskörning 40% motorväg. Halvsnäll körning (ej 6000rpm) Tycker jag är bra. mvh |
|
| Ojojoj, antingen kör jag som ett svin eller så drar min kärra extremt mkt... Hmm | |
MG |
Min tar sällan över litern. har kört den under 0,8 vid ren landsvägskörning i farter kring 110. Gus! är det en 24 v i din bil? |
| MG: Tror inte det... När kom 24v? Jag har precis köpt min!! Hunnit tankat 2 ggr dock. Kom inte 24V -93? | |
|
525i -92 bör väl vara en 4 ventilare eller? [ www.tocnet.nu ] |
|
|
Jo det är det! Det stämmer. Det var ju i och med 24V som den fick 192 hk. Och det har jag ju i min! Det va VANOS som kom -93... Mvh Gus |
|
|
24v,kom väl i slutet av 90 om jag inte minns fel. |
|
| Jag räknar ut förbrukningen varje gång jag tankar. Den drar strax under litern vid blandad körning. Inte illa med tanke på vikten/effekten. | |
|
Ca 0.95l/mil, mest landsväg och oftast över hastighetsgränserna... Tycker jag är bra för en såpass gammal bil med den effekten och vikten. Har varit nere på 0.84 som bäst, det var i vintras med snö på vägarna och det gick nog inte över 80km/h en enda gång på den tanken. Har efter den senaste servicen tyckt mig märka att den drar mindre än tidigare. Har bytt från delsyntet 10W40 till helsyntet 0W40. Ska bli intressant att räkna på när jag kört slut på en full tank. |
|
| När jag körde 525 så kom jag 48 mil på 80 liter...lagom... | |
|
Nu har jag tankat igen.. 1.07l/mil den här gången! Men nu har jag märkt att den drar olja... Typ 1 l/80mil!! Är det normalt?? (Ps, den läcker lite vid oljetrågspackningen, men inte såna mängder!) Mvh Gus |
|
markus00 |
Det är nog ganska svårt att jämföra sådana siffror... alla kör ju olika och med olika bränsleförbrukning som följd.. själv så kommer jag nog inte hamna under 1,5 l/mil... ska köpa en 525 eller 535 snarast |
|
Viktigt att tänka på när man talar om bränsleförbrukning är att fundera på vilka däck som sitter på bilen. Generellt så kan man väl säga att bredare däck ger högre förbrukning. Brukar ligga starx under litern med min 525:a. Blev dock jävligt förvånad när jag och 4 st polare åkte till danmark över en helg. Bilen med 5 pers + packning, och hemresan hela bagaget fullt med öl (utan överdrift). Ganska hög medelhastighet och bilen hade dragit exakt 1 liter/mil på hela resan. Jag trodde absolut det skulle gå åt mera... |
|
Perkka |
Unior: 24v kom 91... Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
|
1,25 l/mil, mycket kortresor till jobbet på ca 1,5 mil. 1,75 l/mil, 40 mil med husvagn. mvh Berg "Rekordbrännare dömd till två år i Eslöv" /läst i SDS |
|
|
min 535a drar enligt färdatorn. landsväg 0.85 blandad 1.1 stadskörning 1.5 /mvh jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.