|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Idag på väg hem från jobbet så började bilen att tappa all kraft och ville lägga av, gasade fullt för att hålla den igång då jag inte kunde stanna mitt i vägen, men då small det till i motorn som att den gick i nödprogrammet. Efter ett tag blev det bra men det återkom efter ca 2 km igen.. Snälla hjälp mig med detta, jag ska åka på begravning på fredag och MÅSTE ha bilen. Kan det vara lambda sonden? Jag har bytt ALLA tänddelar utom tändspolen.. Tacksam för svar :) MVH Tommy | |
|
Hejsan, hade samma bekymmer på min gamla 520i(E34), då var det bensinfiltret som var boven. (Sitter framför tanken under på förarsidan). Gr8ride |
|
axelsson |
kolla så att inte lmm är blöt och fuktig och jävlig. |
ASA racing |
Skulle gissa på bränslepumpen. Efter ca 18000 mil är pumpen i det närmaste helt slut. |
axelsson |
ASA njaa det är den väll ändå inte.... |
| Tjena! Kanske har med fukt på lambda kontakten att göra eftersom den blev så när det var pissblött ute. Har nu kopplat ur lambdan så bilen går på grundinställningarna från boxen och inte blivit nå hostig sen dess. Ska prova stoppa i den igen och se vad som händer eftersom det är ganska torrt ute nu :) | |
ASA racing |
axelsson: Jag bytte min 1:a E30 bränslepump vid 7500 mil. Något som sliter ut pumpen i förtid är när man ofta åker omkring med för lite soppa i tanken, då suger pumpen stundtals luft. (då smörjs ej lagren) |
|
hadde samma problem med en av mina bilar de va LMM som kärvade, den dock ibland om man typ stod vid ett röljus och skulle åka iväg, och ibland som din när man bara låg och körde. en burk 5-56 löste problemet i typ 800mil. 24 timmar på en dag, 24 ölburkar i en låda . . . tillfällighet? |
|
| Hej! Har bytt lambdasonden nu och det blev inge bättre, tänkte då att det kanske kunde vara tempgivaren för motorstyrningen och att den chokade ibland även när den va varm men icke den heller! Problemet uppstår när man ställt ifrån sig bilen en kort stund och ska åka igen med skapligt varm motor så får man stå en 2-3 min och pumpa på gasen tills motorn går jämnt och fint. ELLER när det är pissblött ute så kan den börja hacka och misstända under färd. Kan det vara givaren vid svänghjulet som spökar eller kan lmm bli så att det krånglar när det blir lite fukt? Mvh Tommy | |
| Hej! Har bytt lambdasonden nu och det blev inge bättre, tänkte då att det kanske kunde vara tempgivaren för motorstyrningen och att den chokade ibland även när den va varm men icke den heller! Problemet uppstår när man ställt ifrån sig bilen en kort stund och ska åka igen med skapligt varm motor så får man stå en 2-3 min och pumpa på gasen tills motorn går jämnt och fint. ELLER när det är pissblött ute så kan den börja hacka och misstända under färd. Kan det vara givaren vid svänghjulet som spökar eller kan lmm bli så att den krånglar när det blir lite fukt? Mvh Tommy | |
|
Hej! Nu blir det bara värre och värre, kopplade upp bilen på datorn och fick fram att det var reläet till soppapumpen som spökade. Har bytt reläet men samma problem kvarstår. Nu verkar det som om den misständer och tappar kraft bara när motorn är varm, går ca 200 meter mellan gångerna då det börjar smälla i insuget och bilen tappar kraft. Har provat justera på CO skruven men blir bara mindre skillnader. Har också gjort ren impulsgivaren och Lmm. Snälla hjälp mig, får gråa hår snart! Mvh Tommy |
|
|
Hej tommy, vilket relä var det som du bytta (satt vart och vilken färg?) På din låter det ju tänd relaterat då den misständer, ska den väll inte göra om det bara skulle vara soppan. Har du testat byta givaren under insuget? /Danne |
|
|
Hej! Bytte reläet som sitter till vänster i relähållaren. Ett vitt. Är det spjäll-läges givaren du menar? Har testat ifall den "klickar" och det gör den. Du tror inte det kan vara styrboxen? När jag kopplar ur lambdan så går bilen utan några insugssmällar.. Men dock lite sämre än den gör när den går som den ska. Mvh Tommy |
|
| Jag igen.. Har nu beställt en ny LMM. Jäkligt dyr så nu hoppas jag att det är den som spökar. Återkommer om det löser sig.. | |
ASA racing |
Vi väntar med spänning på slutresultatet. |
|
Blev det en språylans ny? Är väl bara o hålla tummarna med din "trollbil". Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.