|
Sida 8 av 9
|
|
|---|---|
|
Bomis: jag bet 2700 dollar för v2 + avgassysten + frakt o moms, du får beställa på deras hemsida , finns ingen åf i Sverige Sani, lessen att göra dig besviken, men det är vidmomentet som gör det, jag har mellan 550-600nm vid 3000rpm(50km) i en hyfsat lätt bil. Det är en bra smälli ryggen man får vid de varven. Tror i varje fal inte att jag tjuvstartade. |
|
| Vad för bilar körde e36 mot?? resultat?? | |
|
pea; 335:an har en tjänstevikt som är 10 kg HÖGRE än E55:an - som utvecklar 700 Nm vid 2650 r/min...så det verkar inte riktigt stämma någonstans? :) Av erfarenhet vet jag däremot att Mercan har en irriterande långsam antispinnfunktion, vilket ju kan ha pajat "starten". |
|
|
Vikten ovan avsåg förresten 335d, fel av mig - men ändå...så stor diff är det inte! (Och 476 hk / 700 Nm stämmer ju fortfarande) |
|
|
Kanske gjorde mercan kickdown vid starten? Den borde ha grym respons med stor V8 och skruvkompressor. Flåklypa |
|
|
...men faktum kvarstår att 335 V2 är en riktigt positiv överraskning. Flåklypa |
|
| Jag skulel bli förvånad om ngn aktiverat ESP / DSC / Antispin på bilarna, fästet var fullt bra på alla utom S65 AMG då kanske med 612 hk och 1000 Nm + :S | |
|
Sani, den enda möjlligheten jag kan tänka mig är iså fall kombinationen att jag har max torque tillgängligt vid de varv som starten gick, samt att automatlådan gör den lite segare och den manuella mer direkt. men det kändes som jag drog ifrån på 2an ochså, Har den så mycket mer hp och torque än min borde den ju tagit in på mig när vi låg i högre fart,jag tyckte att vi låg väldigt lika i högre fart. så antingen gick väl mercan mindre hp eller jag mer än jag tror |
|
|
Sani Ja börjar undra om du någonsin provat en 335 Org ??? Jag vart imponerad av denna bil när jag provkörd den specielt när man trampar från 50 fullt med 2an jäkligt bra kick det blir faktiskt.Inte så konstigt att han körde ifrån i början allt handlar väl inte om effekt utväxling spelar stor roll och vart i registret man har detta vrid. Jäkligt bra fart i 335 med V2... Mvh |
|
|
Nja lite förvånande är det allt. Tittar man på en orginal 335 mot en orginal E55 så skiljer det ju mycket i effekt/vrid! Men filmen ljuger ju inte och det visar ju att 335an svarar väldigt bra på trim! Sen tycker jag racet är väldigt jämt, kördes det fler rundor med samma bilar (brukar ni väl göra)? Är ena parten lite senare på gasen kan resultatet bli som på filmen. Sen en undran, ligger de helt jämt uppe i fart eller tar E55an in något (svårt att se)? Hur som helst, otroligt imponerande av BMWn, gissa om den modellen kommer bli het på begagnadsmarknaden :). |
|
| Fortfarande ingen som sett till någon film med M3 e92 vs 335 V2?? | |
| Filmer kommer., vi tog en riktigt mågna filmer där så de är på väg. | |
|
Gti-manen? (Mannen?...); Jag har aldrig kört en 335, man kan nog jämföra ändå? Är grymt imponerad av dess värden. men faktum är att de är underlägsna E55:ans...inkl registret, som du nämner, men det kan ju vara så att 335:an lämnar mera än man tror. Jag tror som pea att reaktionstiden för automatlådan och ev antispinnfunktionen orsakar det där "tappet" i början, som sedan Mercan inte kan ta igen. Hade varit kul att se ett race från stillastående! |
|
|
sani du förlorade fair and sqair (eller nåt ;) 335 med v2 program och downpipes ska lämna ca 450 hk så vad är det som du har så svårt å förstå, 335 manuel, lätare bil mot en tyngre automatare det säger ju säg själv vem kommer å torska i den duellen, inget mer å giddra över heheh |
|
|
:) Jag önskar att det varit jag som körde, men tyvärr... Hade fått tag på fel uppgifter om tjänstevikten för Mercan (den tillverkas ju inte längre, Google kan vara lite opålitligt ibland), den väger tydligen 235 kg mera än 335 coupé - vilket ju förklarar en del, om nu BMW:n levererar så mycket hp! |
|
|
Tja, vad jag lärde mig från hela resan är att, siffror och verklighet är rätt så skilda världar. Jag hoppas att ni kan se detta på video mellan en standard 335 mot V1. och en standard 335 mot v2 samt, V1 mot V2. Skall nu göra lägga all tid på att hitta en diff. Känslan efter körning med M3:an var ju beroende framkallande. Vi får väl se hur långt jag och pea hinner tills nästa säsong. |
|
| Heartware: Nya bMW M3 är underbar, eller hur.- Och då köre du endast någr ameter ;'( | |
|
Har kört den innan. Men ej över 4000rpm. ....Som Vtec folk säger.. livet börja vid 8000rpm. |
|
|
Den optimala m3 tycker jag borde vara nya m3 chassit med tvinturbomotorn,och en switch typ V2 ,som som idag ger c.a 150hp o 150nm. bensinsnål vid normalkörning, mer effekt vid buskörning än v8 motorn. Annars är det bara att vänta på csl |
|
|
Sani Hade racet startat från 0 så hade Mercan fått ännu mera stryk tycker jag i alla fall.. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.