|
Sida 3 av 9
|
|
|---|---|
|
Varför ska Gustav stängas av och bojkottas? Verkar helnipprigt. |
|
|
Nu är det så att det inte går att bjuda in alla som vill komma, då det blir ett logistiskt problem, men även säkerhetsmässigt. Allt kommer att kunnas ses på YouTube i vilket fall, så du missar ingenting heller. Ett alternativ är att ta betalt för varje deltagare / åskådare, men jag väljer att göra det gratis för de deltagare som ställer upp med sina relevanta bilar för en så intressant jämförelse som möjligt för resten av världen. Istället för att "bojkotta" eller vad du nu vill; det är fritt fram för dig att betala hyra av flygfält ur egen ficka och bjuda in vem som helst, gratis. Jag vet att det är inte går realistiskt av egen erfarenhet. Senaste eventet i somras var vi över 100 personer, det är mycket tid och kraft som någon ska lägga ned. Nyckeln är relevanta jämförelser, och inte en träff fär åskådare. Flera ägare vill vara anonyma, det ska endast vara en ansvarig för det bild och videomaterials som tas, itne flera åskådare. Vidare, om åskådare blir irrieterade för de står och fryser på en åker, vem blir de förbannade på? Mig, och inte dig. "...för träffar och event är ju till för alla": nej, rubriken var sökes, inte AP-träff. Var positiv och glad för det material du kommer att få se gratis istället. Vidare tycker jag det är intressentara att jämföra en orginal M3 E36 mot en M3 E36 Cab t.ex. än som är modifierad med andra fälgar eller avgasystem. Om MotorJournalen var här och leta M3 för reportage, då hade du även krävt att vara med då också, "...för träffar och event är ju till för alla"? Trist att du har en sådan attityd. |
|
|
markuz>> det luktar avundsjuka långa vägar...jag kom inte heller med men jag ser fram emot Gustavs i vanlig ordning fantastiska filmer.... För övrigt så provkörde jag nya m3:an idag och blev ganska besviken...hade förväntat mig mer av en bil med 420 hp & v8...chassit + väghållningen + bromsar...var riktigt bra med thats about it. Dagisracer.....kändes inte alls lika sportig som e46:an tyvärr... |
|
|
Nockenwelle: Alla har ju rätt till sin åsikt. Gustav: Visst, inte lätt att arrangera ett event i den här skalan. Det köper jag. Men varför inte ta lite betalt istället? Du pratar hela tiden om gratis, ingen gör någonting gratis. Inte i den här skalan i alla fall. Och gällande anonymitet så går det ju faktiskt att plocka av skyltarna på sin bil. Varför blanda in Peter o Co? Det är skillnad på ett reportage och ett event. Kontentan av det hela är att du får göra precis som du vill, jag uttryckte bara min åsikt. Men det verkar som jag trampade dig på tårna och du har svårt att ta kritik. bomis: Det där med avundsjukan får du förklara lite närmare. Mvh Markuz |
|
| Jo, var och en har rätt till sin åsikt och min åsikt är att det du skrev var nipprigt. | |
|
Visst, jag kanske tog i lite men allt som annonseras här i form av träffar/event brukar i regel vara till för alla. Söker man specifika bilar kan man gå via andra kanaler. Mvh Markuz |
|
| Eventet är gratis för de inbjudna, punkt slut. Om det skulle kosta en krona hade det varit komemrsiellt och då hade jag nog med all säkerhet varit bannad här :) | |
|
Jag har full förståelse för Gustavs approach här. Låt oss se fram emot filmerna istället. Lycka till med eventet! |
|
|
Jag köper Gustavs resonemang fullt ut, ser fram emot en DVD film as usually:)) |
|
| är helt o hållet på gustavs sida. stort tack till att få se o ta del av dem här filmerna som kommer upp så småningom även om de kanske är roligare att ta del av på plats. lycka till med arrangemanget :) | |
|
synd att det inte är nere i ängelholm ni skall köra då hade man hängt på . men det kommer kanske kommer fler tillfällen I dont drive fast But i fly low |
|
|
synd att det inte är nere i ängelholm ni skall köra då hade man hängt på . men det kommer kanske kommer fler tillfällen I dont drive fast But i fly low |
|
|
Är alltid någon som ska klaga o vara neg. Samtidigt är de inte så pigga att fixa något själva. Som sagt Markuz dra ihop ditt eget evenemang o sätt de regler du vill istället för att klaga på andra! Hade förståss gärna kommit o tittat med youtube är rätt ok de' me' :). |
|
pg_ice |
en fråga Gustav Wasa varför har du med porschar och andra fjollbilar? det är väl ingen som vill se eller tror du det? slopar du dom så får du ju rum med mer intressanta bilar. bilar som vi snackar om här delvis BMW ;) |
|
Pg_ice, roligt skämt! =) För inte kan du vara allvarlig med det du skrev... Klart det ska vara med andra bilar än BMW! Mvh Johan |
|
|
Ni kan ju inte vara seriösa någonstans? Banna Gustav för att han inte gör ett event för allmänheten av detta? Förklara att egenklassade fjollbilar inte bör vara med? Låt bli att kolla på Gustavs material om det stör er så! Keep up the good work Gustav!!! Mvh, /Wille |
|
|
Keiser: Har inte klagat på någonting, utan uttryckte min besvikelse på den här typen av särbehandling som uppstått. Du skriver också att du gärna dykt upp men du får inte! Vad tycker du om det? Självklart skulle jag också vara på att arrangera ett event men saknar kontaktnätet. Det verkar ju denna Gustav inte ha heller eftersom han vänder sig till AP. Själv drar jag mitt strå till stacken genom att vara aktiv medlem i både BMWCS och BMWSC. Jag är tydligen den enda som reagerat på att en människa använder detta forum att flagga för sitt egna lilla event men publik får inte komma. pg_ice: Äntligen en människa till som vågar kritisera. Nu håller jag inte med om själva kritiken men ryggrad har du. Mvh Markuz |
|
|
Det saknas inte ryggrad för att kritisera, men man vill inte kritisera något utan anledning och jag tycker helt enkelt att de skäl som du Markuz och även pg-ice (om han nu är allvarlig) framför är fel. Jag ser nämligen inget fel i att en människa använder detta forum för att dra ihop ett event, men vill hålla deltagarantalet begränsat. Jag är för övrigt också med i BMWSC och BMWCS. |
|
|
Markuzzz, din kritik hade vart ett uns av rättfärdig om jag inte visade filmerna gratis eller tog betalt för att komma. Nu är så inte fallet. Som du skrev tycker du att inget kan vara gratis, men detta kan just vara gratis då det just inte är för allmänheten. Var ska man dra gränsen? AP? BMW? Bilar? Mopeder? Jag tycker du ska invänta materialet som du kan avnjuta gratis utan att frysa, filma, betala, slita eller på något annat sätt lägga ner ngt arbete på. Liknelsen innan med Motorjournalen var att de har sitt event med filmande av AP medlemmars bilar, detta är i princip samma sak. Det är som att avkräva att alla medlemmar ska vara med när Motorjournalen filmar sitt program, för att de frågar medlemmar här på AP. |
|
|
Gustav glömm inte att testa din bil med racelogic. jag tror flåklypa fixar det :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.