|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har skaffat mig ett par 17" gamla m5 fälgar till min e28. Dessa behöver nya däck så min fråga är då vad är max storleken som går in i hjulhusen på en e28:a? Kan man få in 235/45 fram och 255/40 bak? Mvh Uffe | |
| låter som att det kan bli tight... kompisen har 245 runt om med en sänkning o dom skrapar i vid belastning bak.. | |
| måste tillägga att jag har en e34 med 255or bak o dom skrapar i ibland med original höjd.. ett tips kolla med en däckfirma | |
|
Ska ha de i åtanke.. Hehe, går väl inte fråga en däckfirma.. de vill ju sälja dyrast möjliga ;).. Ne, men tror nog faktiskt att 255 kan gå om man inte sänker förmycket! :) Mvh Uffe |
|
|
det är möjligt.. men som sagt min är inte sänkt o den tar i... men jag har ju dessutom fälgar som bygger utåt.. så ingenting är ju omöjligt visa gärna en bild när det är klart.. tips på bra priser på däck www.gummihuset.se |
|
|
Tjena Jag har 18 tums m5 fälgar från E34 - 95 med 234 45 18 runt om. Bilen är sänkt. Tar inte i alls. Möjligt vis med full last och hårt gupp i typ 100 km. Bilen är en M535 - 86 "BMW M POWER FOREVER" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.