AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.225

Bmw M3 E46, Hjälp & Tips önskas!

Hejsan alla beemerfans :)

Kort och gott! Har haft många bilar i mitt liv, trots min ålder på 23, dock var det inte förrän förra året som jag inhandlade min första BMW, blev då en Z3a cab som jag vart otroligt nöjd med! Nu till saken ; Har funderat och funderat och mitt intresse för en kompressorladdad M3a har nu blivit lite för stort! Själv är jag väldigt petig vad det gäller val av bil, och vissa småsaker som , inte största stereo, läder etc kan få mig att backa ett köp direkt även om resten är tiptop.
Är ute efter en M3 E46 med en SMG låda, gärna under 8k mil, färg är väl sak samma egentligen! Vad bör man se upp med? Vad anser ni ang import? Svara gärna ni som både kört/ägt imoport resp sv-såld bil.
Vad jag letar efter är väl en M3a, rikligt utrustad, gärna 18" faktiskt för att slänga om vinterdäck på fälgarna för att sen köpa 20" till sommardäcken!
Sen får det nog bli ett besök hos esstuning i norge för ett kompressorkit.
Har kikat på mobile.de där man finner otroligt många m3or, men det är ju alltid svårt att avgöra skick bara via kort och text då alla tyskar verka skriva att deras bilar alltid är i top zustand :)
Nu blev detta kanske lite väl långt, men ge gärna tips och råd för en grabb som nu måste köpa sin efterlängtade M3a!

PS: Vad är den direkta skillnaden med m3an navigatorer? Sett att den verkar finnas i 3 olika storlekar!? Är navigationen den samma??

Mvh
Petter!
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Har själv en tyskimport, ingen fara med den. Men kolla som alltid extremt noga, och låt en bmw-verkstad kolla servicebok, med mera.
kolla gärna chassinummret, stämmer det, ser det överlackat ut?(om någon ger bilen ny identitet)
Tror e46 har 3 st navigatorer:
En liten med vanlig LED skärm(tror jag det är)
en lite större färgskärm
samt en riktigt stor med 16:9 format, givetvis i färg.
Vad jag vet så guidar alla dig dit du vill, men det finns fler "finnesser" och dylikt, val av vy och sådant.
Är dock inte säker på att lilla "LED" skärmen finns till M3:an...

//Bjerser

Jag har lilla skärmen med navigation i min M3.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Tack för era svar! Hjälper mig nog lite på vägen till ett köp!
Men fan, tar ju evigheter innan man hittar drömmen :P
Får ta och skynda långsamt!

tack ännu en gång boys.

// P
En annan fråga.

Det är ju helt klart SMG jag är är ute efter, men hur känner man på smidigaste sätt att SMG lådan är korrekt? Vad kan kännas fel på lådan?

// P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.