AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.086

Ligger min 528iM-00 i "rätt" prisläge?

Sida 1 av 2
har haft min bil på annons ett tag nu både på blocket och på bmw börsen härinne.
undrar bara om jag ligger i fel prisbild eller om det e allmänt trögt på BMW försäljningen just nu??
länk till annonsen -----~Länk
ma
39
maccis
Porsche 911 GT3 -08
Tycker den verkar lite dyr, hade själv en 525 till salu under hela sommaren det är iskallt att sälja såna typ.

Min 525i med fullt M-sport paket, 12k mil, import fick jag 115k för. Köparen gjorde en fin affär :)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tycker det är för dyrt. Mätarställningen gör tyvärr att många drar sig. Hade den varit svensksåld med 5-6 tusen färre mil hade den legat närmre "rätt" pris. TROR JAG! :)
bilen är SVENSKSÅLD...
med full servicebok alltid servad på bmw group gbg.
borde man få runt 90 000:-?
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Tror nog att du ligger 10 - 15 k för högt i annonspris. Milskräcken är stor och dessutom verkar 17 M-sportfälganra saknas vilket drar ner priset ytterliggare.
Tror på ett slutpris mellan 70 - 75k.

/Rickard
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Edit: Slutpris på mellan 75 - 80k.

/Rickard
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Såg inte att det att det stod nånstans.

Jag är tveksam till 90´ måste jag säga. Hade bilen haft original m-fälgarna och med några bättre bilder tror jag dock den hade blivit såld lättare.

Observera att jag jag på intet sätt kritiserar bilen ifråga utan enbart luftar mina egna tankar om en enklare försäljning.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det är nog ingen dålig affär att köpa till m-fälgarna så att det är ett komplett paket och sedan sälja bilen.

AE
ma
39
maccis
Porsche 911 GT3 -08
Lyft fram att den är svensksåld. Det tror jag kan lyfta den lite.
Om du kan tänka dig ta 90.000 för den så gå ner lite till i pris ex lägg dig på 95000kr.
Sen som nån annan sa lite roligare bilder är alltid bra. Kan vara värt de extra kronorna de kostar.
Såg för någon månad sedan en svart svensksåld 523iM med 17-tums M-sport fälgar, ljust skinn och 16500mil hos en Hyndai-handlare i GBG för 96000kr som utgångspris.

Den dök senare upp hos en annan mindre handlare för strax under hundringen.

Visserligen mindre motor än 528 men med betydligt färre mil så det kanske kan ge en indikation var du bör ligga.

Verkar som att priserna sjunkit en hel del på E39 M-sport pre-facelift det senaste året. För bara något år sedan verkade det som att man lätt fick ut minst 120-130kkr för en motsvarande bil.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
men är det verkligen en original M-sportbil? Annonsen ger mig intrycket att det är eftermonterat, vilket stöds av att fälgarna saknas.

Att få närmare hundringen för en icke faceliftad bil är nära nog omöjligt, och med över 20000 mil på mätaren är det verkligen inte lätt. En liknande utan M-paket måste väl vara nere runt 70 lappar, och sedan är det bara att plussa på för M-paketet beroende på om det är eftermonterat eller inte.

Mvh Johan
originalmonterat M sportpaket
original allting utan just m sport fälgarna som föregående ägare fått stulna och som skaffade sig 19"fälgar vilket jag tyckte sabbade komforten så jag monterade 16" fälgar ist.
Bilen svensksåld som sagt med servicebok.
Skall idag fixa lite fler bilder på den så den ser bättre ut på bilderna.
Fan va alla hakar upp sig på miltalet..går inte bmw kärrorna mer än 24 000mil eller??
jaja hoppas på runt 90 000:-iaf eller minst 85 000:- det vet jag ju att bilen lätt e värd..
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det är väl inget konstigt att man fick 120-130´ "bara för något år sedan. Det är väl en värdeminskning som är normal för BMW och så har det väl alltid varit. Enda skillnaden mot facelift-bilar är att för facelift har värdeminskningen legat på 22-25´/år de senaste åren.

AE
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Sålde min för en månad sedan fast det var en 523:a Sv Såld med samma utrustning som du har fast med alcantra inredningen och med 10800 på mätaren med orginal m fälgar, till en handlare för 90k utan bilköp (orkade inte stöket med det själv) han la ut den för 99k och den låg på blocket i 2 dar sedan varden borta, vet inte slut pris men tippar på mellan 95-99k.

///Johan Som nu åker V50T5
Anders-72: Ett ras från 120-130 till 80-90 på bara ett år för en bil som är 7 år gammal tycker jag är rätt mycket. Särskilt när det gäller iM-modellerna som ofta haussats av både säljare och köpare på beganatmarknaden och som tidigare stått sig bra värdemässigt. Så bra att man i många fall kunnat räkna hem merkostnaden för M-paketet vid försäljning.

Men det är väl ett bevis på att attraktionskraften minskar ju äldre bilen blir på fabriksmonterad extrautrustning som M-paket .

Kristoffer;: hold you horses, denna vagn var ju sällsynt oattraktiv åtminstone från annonsen, en kompis sålde sina E39-00 med M-paket (bland annat 528iM i silver) båda för pengar som förvånade mig.

Gör om annonsen (kraftigt, bilder, text) samt fixa andra hjul, antingen 17" original (dödsfula så strunta helst i dom) eller 18"/19", helst 18" M-Parallell då blir den vacker i stället för att se ut som här kommer han som kör med vinterhjul året om, det går inte få bra betalt med dom hjulen, jag är ledsen.

Stephan
Stephan: Försvarar varken annonsen eller bilen i detta fall :-)
Tvärtom, trodde jag att E39 iM fortfarande höll värdet hyffsat (som jag även skrev ovan), även på pre-facelift modellerna.
Håller med dig helt klart att mycket av mervärdet för M-paketet försvinner i takt med att "fel" fälgar monteras dit.

Att en tydlig och välformulerad annons med bra bilder gör bilen mer lättsåld- och därmed möjlighet till ett bättre pris, är knappast en nyhet.
hur ska jag speca upp annonsen bättre då????
ok fälgarna gör sitt det vet jag.men va fan kom igen.
hur ska jag förklara allt om inte på det sätt jag gjort då???
varför e min bil sällsynt oattraktiv..
den har ju fan allt utom just fälgarna..
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Kortare annonstext och bättre rubrik

Bmw 528i Sv.såld -00

M-Sportpaket
Svart skinn
Regnsensor
Klima med restvärme funktion
Farthållare
Mugghållare
Buisness cd
larm
Vinterhjul"

Fler bilder. BRA bilder. Även invändiga.

Och byt fälgar som sagt.

Mitt tips.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
En 523iM eller 528iM med runt 20.000 mil på mätaren kostade INTE i närheten av 120.000 för ett år sedan.

Kunde köpt en 523iM med 12-15.000 mil på mätaren för ca 5 år sedan för 130.000. Så även om man bara får ut runt 90k för den aktuella bilen så är inte värdeminskningen speciellt stor.

Hade den inte haft M-pkt tror jag knappast man fått ut över 70k så M-pkt drar absolut upp värdet .
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
I juli månad tittade jag på en sv-såld 523i M-sport -00 som rullat 17.000 mil, nyserv. Insp. II med läder, steptronic avtagbart drag mm.
Begärd pris från början var 95.000 men intresset var dålig, priset gick att förhandla ner till ca 80.000:-

Nu vet jag inte hur stor skillnaden är på 523i kontra 528i, men jag hade satsat på snyggare bilder och ett annonspris på 89.000 kr i detta fall.
Men förmodligen måste man gå ner ytterliggare sedan, pga. 21k mil och de gräslig fälgarna mm.

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.