AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.324

skrapar när man bromsar

ma
11
mackee
540ia -96
har en 528 -97 . blir ett skrapande ljud från framvagnen när man bromsar ..låter värst från 60-0 km/h..ligger man över d känns d ingenting ..skakar inget i ratten o belägg o skivor är hyffsade..
sen svänger man i cirklar så är d oxå ett skrapande ljud som ökar med hastigheten..låter inge spec när man kör som vanligt..
är d lagerna som kan vara slut lr nån bussning/ länkarm ??
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Jag skulle se över alla bussningar o leder i framvagnen,om jag vore du.Så fram med spättet o rucka åt alla håll med leder,stag o bussningar...
Visa användare
282
Fatii
528ia sedan 96:a
bänd i bromskölden ang skrapljud i sväng... pilla in en mejsel mellan fälgen och tryck till plåten bakom skivan.. har du "tur" så kanske d försvinner.. själv har man grusplan på jobbet så typ 1 ggn i veckan får man pilla bort en sten :*(
ma
11
mackee
540ia -96
ok.ska kolla över den idag
ma
11
mackee
540ia -96
nu har man bänt o tryckt ..tycker inte jag kände något spec i nån..förutom den stora bussningen till den nedre länkarmen..(som går att köpa löst för sig).. den var lite mjuk så troligtvis sprucken..kan den påverka?? tycker d vore nå annat med tanke på skrapningen vid bromsningen ..låter som järn mot järn..
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Har du något kvar av beläggen? Hur ser skivorna ut?

///BMW - Was sonst!
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
kollat så inre belägget inte är slut? hjulager?
Om själva framvagnen glappar så låter det inte illa om bromsarna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.