|
|
|
|---|---|
|
har en 528 -97 . blir ett skrapande ljud från framvagnen när man bromsar ..låter värst från 60-0 km/h..ligger man över d känns d ingenting ..skakar inget i ratten o belägg o skivor är hyffsade.. sen svänger man i cirklar så är d oxå ett skrapande ljud som ökar med hastigheten..låter inge spec när man kör som vanligt.. är d lagerna som kan vara slut lr nån bussning/ länkarm ?? | |
| Jag skulle se över alla bussningar o leder i framvagnen,om jag vore du.Så fram med spättet o rucka åt alla håll med leder,stag o bussningar... | |
| bänd i bromskölden ang skrapljud i sväng... pilla in en mejsel mellan fälgen och tryck till plåten bakom skivan.. har du "tur" så kanske d försvinner.. själv har man grusplan på jobbet så typ 1 ggn i veckan får man pilla bort en sten :*( | |
| ok.ska kolla över den idag | |
| nu har man bänt o tryckt ..tycker inte jag kände något spec i nån..förutom den stora bussningen till den nedre länkarmen..(som går att köpa löst för sig).. den var lite mjuk så troligtvis sprucken..kan den påverka?? tycker d vore nå annat med tanke på skrapningen vid bromsningen ..låter som järn mot järn.. | |
|
Har du något kvar av beläggen? Hur ser skivorna ut? ///BMW - Was sonst! |
|
|
kollat så inre belägget inte är slut? hjulager? Om själva framvagnen glappar så låter det inte illa om bromsarna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.