AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
764

250mil dags för service 318i 2003.

Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Ja hej! Har en E46.a årsmodell 2003 och 7700mil på mätaren. Det är nämligen dags för oljeservice samt filterbyten, allså ej den stora servicen.

Jag känner att jag inte har en riktigt bra anledning till att lämna in bilen till en auktoriserad märkesversktad. Visst det ser fint ut i boken.

Min fråga är allså vart i sthlm kan jag lämna in bilen för en oljeservice som även har bra koll på BMW i allmänhet. Har hört mycket om en verkstadsfirma i huddinge (kommer ej ihåg namnet)

Eftersom jag bor i spånga så vore det inte fel med en pålitlig firma runt om med omnejd.

Samt vad kommer denna service kosta?

MVH
Majje
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag hade nog valt Borgs bil trots allt.
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Efter lite söknningar på autopower så känns det som Engine Flush + Oljebyte och filter borde göra susen.

Hos en bmw firma kostar det 2000-2500:- för en vanlig service.

För dem pengarna får jag Engineflush och en vanligservice. Kollade på reportage här på autopower. BMW m5 engine flush.

Men annars blir de nog Borg bil i vällingby.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Känns bortkastat med en Engineflush på din bil som gått 7700mil om nu inte någon har missat servicen tidigare. Kör istället på det BMW rekommenderar, Castrol SLX 0W30, så ska du se att din bil mår bra även i fortsättningen.

Jag vet inte hur mycket olja som ska ner i din bil med på min går det åt 6 liter olja. Sen tillkommer filter och lite annat smått och gott så de 2000-2500 det kostar är väl inte så blodigt.

Vad kostar inte en Engineflush + en vanlig service? Har du problem med bilen som gör att du överväger det eller bara känslan och tron att du gjort något bra för din bil?
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
heltsonika:

Bilen går iof bra och serviceboken är full stämplad ifylld hos bmw i danderyd då ägaren innan var ett läkemedelsföretag.

Det är känslan och tron om att bilen mår bra av engine flush, men precis som du säger det kanske är lite för tidigt med sån servicepunkt.

Blir väl åka in till Borgs bil i vällingby, snabbt och enkelt.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag hade kört åtminstonde oljeservicen och även nästa Inspektion på auktoriserad verkstad. Efter detta så kan man ju fundera på om det finns någon alternativ verkstad. Beror ju lite på var man bor och vilka verkstäder det finns tillgängliga. Finns ju utan tvekan en del icke-auktoriserade som både är billigare och mer kunniga än de auktoriserade.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.