AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.022

Passar denna CD-spelare till min E39?

Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Hej!
Är det någon som vet om denna passar på min E39 -96 med Buisness Sterio och bandstation.?
Länk

Tack på förhad/Joel
Borde väl funka men det är ju BARA spelaren du behöver inte MIDen/IRISen

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Den passar om du två delad,inte som jag allt i ett.Fast jag har buisness på min också.Kolla upp det först mvh...
Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Jag har först en bandstation. Ser lika ut som den där fast med kassetdäck. Det vil lsäga med Trebble och bass på vänster sidan. och fader och balance på högern. Och sedan är det IRIS Displayen. Om jag köper en sån CD ska det funka på en gång då eller?
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Det bästa sättet att veta är att ta ut din befintliga IRIS och bandaren.
Om detta är 2st delar så passar cdspelaren på bilden. Om dessa sitter ihop så måste du desvärre köpa till MID eller IRIS för 2delsstereo samt en kabel för att den nya skall passa.

Om du vid senare tillfälle letar efter en annan radiodel så passar alla radiodelar med runda pinnar. Dvs radiodelar tillverkade fram till ca 2001.
Det finns adapterkablage, men radiomottagningen blir tyvärr inte lika bra som innan.

/Andy
Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Okej. Då får jag göra det ikväll. är den 2delat vilekt jag tror att den är så ska jag nog beställa den där. Tycker ni priset är lämpligt. Alltså 1500 kronor? Finns ju nästan inte å få tag på längre så vad göra annars liksom. Man kan ju inte köpa en ny på BMW då kostar det ju skjortan
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
1500 låter som ett helt okej pris, men se till att du får garanti på att den verkligen läser skivorna. Många av de äldre Business CD (med de bass och treble kontroller som var på bilden, de nyare har ej dessa utan enbart en "Tone") uppvisar problem med att läsa skivorna då laser linsen blivit grumlig.

/Andy
Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Okej, det ska jag försäkra mig om att jag får. Annars får det vara
Vad är det för kabel man behöver om man ska byta från 1-del till 2-dels stereo. Kan man köpa den på BMW ?
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Ja den kabeln kan köpas på BMW. 170:- har jag för mig.

Se till att få instruktion med hur den skall monteras.

//Vad vore vinterkörning utan x?\\
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.