|
|
|
|---|---|
|
Jag har just köpt en 525 -92. Fick idag reda på att den är intagen i Sverige som flyttgods eller flyttsak, vad det nu heter. Vet att det är lite andra regler som gäller för en sån bil... Men vilka?!?! Jag ringde bilprovningen och de sa att jag har 3.5 i CO-halt som gränsvärde på bilen.. Men vad betyder det? Kan jag tex. plocka bort katten och ändå gå igenom besiktingen?? Var kan man vända sig för att få reda på mer om sådant??? Nån som vet? Mvh Gus | |
|
Jag har hört att man kan få trimma bilen rätt så bra om det är flyttgods. Är det någon som vet säkert? //Schnitzer |
|
VillHaCab |
Sök efterinlägget "flyttgods?" i 5-serie-forumet. |
| Jag trodde att flyttgods innebar ur trimmningssynpunkt att man just kan ta in "vad som helst" som flyttgods. Typ en 316 e30 med 850 csi motor osv. Sånt som SBP skulle sura över i vanliga fall. | |
|
Det trodde jag med. Man verkar aldrig få det klart för sig hur det egentligen är? //Schnitzer |
|
| Nej, jag får ingen klarhet om reglerna för flyttgodsimort... Trots att jag använt sökverktyget... | |
|
Här kan du läsa om det på byråkratiska hos Vägverket: Länk Den intressanta delen gällande flyttgods börjar med §10.2 Mvh / Triple7 - "Fly fast, fly low, hit hard!" |
|
|
De enda skillnaderna är vissa undantag på avgasvärden. Kattar ska finnas i samma utsträckning som på andra bilar, och vid ombyggnad gäller samma regler. Jeppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.