|
|
|
|---|---|
|
Klockan lyser och samtidigt är serviceindikatorn på gul prick och det står "Inspection". Betyder det att det är dags för ENBART bromsservice eller BÅDE bromsservice OCH nästa Inspection (som i mitt fall är Inspection 1)? | |
|
Det bör vara Inspection. Enbart bromsservice finns inte. Det är Oljeservice eller InspectionI eller InspectionII som gäller. |
|
|
Är du säker på att den aldrig är separat? |
|
| Borde vara bromsservice också. Bromsoljebyte går på tid medan oljeservice insp 1 o 2 går på km så de kan visst indikera separat. Sedan är det väl säkert så att många väntar in bromsservicen till nästa oljeservice varpå klocksymbolen glatt får lysa vidare ett tag. | |
| Så kan det nog vara. Vad jag menar är att när "Inspection" lyser så gäller det inte separat bromsservice. Visst kan man behöve göra en separat bromsservice mellan Inspektionerna. | |
|
Kändes bara som en fantastisk slump att den gula lampan med "Inspection" och klockan kom vid samma start av bilen! Så jag gissar personligen att det inte är en slump trots allt... Freude: Det är nog mängd förbrukat bränsle som styr inspektionerna, inte körsträcka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.