|
|
|
|---|---|
ASA racing |
Hej! Står och väljer mellan 17-18" fälgar till min E30. Egentligen vill jag ha 18" men vågar ej riktigt, då jag ej vet om de passar? Vill ej ta bort innerskärmar,mm. Jag förstår dock att spacers är en nödvändighet. I dagsläget har jag TSW fälgar storl 8x17" ET35, med däck 215/40/17" Denna kombination fungerar perfekt till E30. behövs endast 8mm spacers fram, baktill funkar det utan. Tager ej emot någonstans. De nya fälgarna har storl 7,5x18" ET35. Däck storl 215/35/18" frågan är hur mkt större omkretsen blir trots lägre däckprofil? Den nya 18" fälgen är även en ½ tum smalare. ASA GT racing finns hos Gummihuset. Mkt tacksam för goda råd tips & förslag. Jag tappar sugen direkt om det börjar skava inne i hjulhusen, hammare är helt uteslutet;-) Just det, bilen är med M-chassie = fabrikssänkt, inkl stora M-tech paketet. |
| Jag har 8*18 på min e30 med 215/35 däck. Min bil är sänkt 60/40 och det funkar hyffsat. När jag hade original M-chassiet var det absolut inga problem. Handlar ju lite om va du har för et på fälgarna. | |
ASA racing |
Jag ska ha ET35 på de nya 18" Får nog även använda spacers framtill ca 8mm. Problems?? Vart tar det emot på din bil? fram eller bak, hur breda spacers har du. Har du spacers runt om? |
| Min tar det i skärmkanterna bak ibland. Jag har inga spacers varken fram eller bak. | |
ASA racing |
Vilket ET har du då på dina 18" fälgar? |
|
Knappa in dina dimensioner här Länk Sedan kan du ju valsa insidaskärmkant som är skonsamt + att det inte syns något!Länk Mvh Danne |
|
| Jag ska kolla vad jag har för et på mina fälgar nästa gång jag är i garaget! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.