AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.408

Få loss Trasig torkarmekanism?

B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Hej!
Jag hade problem med att den högra vindrutetorkaren lyfte lite från rutan när man kom upp över 90km/h.
Jag kollade ner vid mekanismen och såg att den här länkarmen som håller själva grejen på plats (nr 1: Länk ) var av på passargerarsidans torkarmekansism. Om ni förstår vad jag menar.

Det jag undrar är hur man tar sig in där, så att man kan byta ut den?

/ Leon
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Det är alltså nr 1 på bilden som är trasig och behöver bytas ut. För att göra det lite tydligare.

/ Leon
Jag hade av torkarmotorn från en E30 på skroten häromdagen, men jag lyckades inte fundera ut hur man skulle få loss fläktmotorn. Den är ju det enda som sitter i vägen för själva mekanismen.
Sen var det någon som sa att den bara sitter fast med plaststripes typ, som man bara kan häkta av.. Varför jag itne såg det vill jag inte ens spekulera i.

Ja, först måste du av med plastskyddet mellan motorrum och själva därinne där torkeriet sitter, men det kanske du reda listat ut.
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Ok, jag har inte kollat så noga, men de ska nog inte vara några problem.
Jag tänkte åka till skroten idag och köpa en ny torkarmekanism.
Men den är samma på alla e36:or, eller?

/ Leon
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Har samma fel på min 325. Gått av på precis samma ställe. Fick du ordning på torkaren? Hur gör man för att få ut mekanismen? Måste man bort med fläkten eller hur bär man sig åt?

Det är inte lika till alla E36 men det har du nog märkt vid det här laget. ;)

///BMW - Was sonst!
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Ja, det var inte så svårt när jag välbörjade trixa visst var det lite trångt att får ut och spec. i grejjerna, men inte omöjligt. Jag kommer faktiskt inte ihåg om jag tog ut fläkten, men de borde du se om du behöver när du börjar riva.

/ Leon
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Ok, skruvade du loss torkarmotorn innan du tog ut mekanismen eller lät du den sitta kvar?
Har du coupé eller sedan?

///BMW - Was sonst!
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Nej, torkarmotorn fick hänga med ut har jag för mig.
Jag har en sedan.

/ Leon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.