|
|
|
|---|---|
|
motoroljan som BMW använder är castrol slx 0-30 jag tycker den verkar lite blaskig då jag endast kör på sommaren och behöver ej ta hänsyn till kallstarter, jag undrar om någon vet vad BMW använde för olja 2002 då föregående oljebyte skedde enl.bok med förra ägaren, den oljan tyckte jag var "stadigare" mvh Uffe/bildock | |
| Är inte oljan bytt sen 2002??? Det är bäst att byta minst en gång per år även om man kör väldigt få mil. Jag vet inte vad dom använde förut men jag brukar köra på 5-40 vilket jag tycker är lite mer lagom enda anledningen att dom häller i 0-30 är väl att den är sk fuelsaver. | |
|
tackar för det svaret, jag köpte bilen förra sommaren och då gjordes service med oljan SLX och det är nu jag ska byta igen och det var det som frågan gällde, men mellan 02-06 så byttes den nog inte av serviceboken att döma, förra ägaren körde nog bara efter intervall markeringarna, så det är nog tur att bilen kom till ett gott hem mvh Uffe/bildock |
|
| Det finns ju alltid 0W-40 som bibehåler dom fina kallstarts egenskaperna samt är något "stadigare" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.