AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.697

Får Man Inte Ha Sin BMW iFred? (OBS STARKA BILDER)

Sida 3 av 3
BM
27
BMW760
745ia -02
Jag skrev min åsikt, inget skitsnack bara min åsikt.

Vad jag anser om detta är rätt ointressant kan man tycka men som jag skrev innan så är det försäkringbolaget som förmodligen kommer resonera exakt så som jag beskrev.

Spelar liksom ingen roll om du lämnat in bilen för att lacka eller laga bromsar etc, det ses (inofficiellt) som ett försök till alibi ändå.

Kan du bevisa att du har påpekat för personalen att du inte vill att den ska stå utomhus så bör det hjälpa dig vid en tvist med bolaget, så se till att ordna allt du kan för det jag vet och hört är att de är som iglar på en för att slippa betala ut pengar.

Hoppas dessutom att du står som ägare till bilen annars kommer du få ännu svårare med bolaget. Säger det inte för att vara taskig utan är bara vis av egen erfarenhet.

Ett tips, vid minsta misstanke från din sida att de tänker strula, anlita advokat.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
nico_boss:

postningen från trådstartaren kenzoo på första sidan: polisen utreder nu, det har tydligen vart 5 andra bmw brand tillfällen i just den staden enligt poliserna,,,

innan det: din postning: dem la en bensindunk i bilen o satte eld på den...sprängdes lite...men men...VÄÄÄÄRT ?!?!?!?!?!?!

Var bilen låst vid tillfället för branden och likadant var verkstans grindar låsta? Vilken verkstad var det, de kanske tillhör en större landstäckande kedja som har några centrala föreskrifter som inte följts?
Fanns det kameraövervakning som kan hjälpa till att få fram info?

Din bilförsäkring har möjlighet att hjälpa dig med advokat. Vi på forumet kan med vår erfarenhet, allas olika försöka belysa med frågeställningar för att försöka tillsammans få en klarare bild. Många frågor och många svar= mervärde.

Hoppas det går bra för dig!
Asken
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Asken => Om bilen var låst eller ej tror inte jag spelar så stor roll om den sätts i brand?! Dessutom när det är en cab så är det inte särkillt svårt att skära upp taket ;)

Till ägaren, jag hoppas att detta löser sig på bästa sätt. Berätta gärna under processen gång hur det går :)

Mvh/ Niclas
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Heden: Om en brunnen bil har en olåst dörr då är det väl försumligt beteende av verkstaden? Bilens larm går ju om caben skärs sönder, rörelsesensor. Dessutom har väl bilen en sk svart låda väl? Där kan säkert rätt info hittas.
Oavsett hoppas orten klarar sig från fler bränder.
Mvh
Asken
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Försumligt må så vara, de flesta bolag kräver inte att bilen ska vara låst konstigt nog. Dessutom så saknar cabriolet modellen rörelsesensor så det är tyvärr fritt fram på den fronten om jag är rätt informerad... men vi släpper det nu, det hjälper liksom inte fallet i fråga ;)

Mvh/ Niclas
Ni
104
Nico_boss
Bmw M3 coupe -02
heden: rörelsesensorn hade min bil o ja antar att dem flesta e46 cabbar har det...

asken : de fanns kameror o polisen vet vikka de e tror ja..men dem vägrar säga nåt pga hämnd tror ja...o bilen va låst enligt lackfirman...men de fanns kameror o filmerna har framkallats o de mesta e färdigt...försäkringen väntar ba på rapport från polisen...ja har fått skadeanmällan papper o sånt o skickat in dem....de kommer nog gå snabbt o bra tror ja...inget o oroa mej för...men de e synd att de hände den bilen...ja tyckte verkligen om den...men men...får la bli en cabbe igen...men e mellan 325i , 330i o m3 cab...vet ej vikken...får se =)

/Nico
bo
7
botia
BMW 316ti Compact-01
Avundsjuka idioter.. borde skjutas på en skottkärra nerför ett stup!
Ni
104
Nico_boss
Bmw M3 coupe -02
mmm tycker samma här....

/Nico
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.