|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Har funderingar kring att köpa en E30 cab att ha över nästa sommar och sedan eventuellt sälja den. Vad tror ni är bäst? Köpa en nu på hösten, behålla över sommaren och sen kanske sälja på våren igen? Är det stora skillnader i pris höst/vår? Andra tips kring E30 Cab mottages gärna! MVH Wiktor | |
|
Här får du alla svar på dina frågor: Länk Beträffande priset så är det ju alltid säsongsvariationer på cabbar, oavsett märke. Fina original exemplar får man nog betala ca 60-65 tkr för, utbudet är dock litet. Däremot finns det ett stort utbud av mer eller mindre stylade exemplar i varierande skick, som naturligtvis går billigare, mellan 20-40 tkr. Köp senaste numret av Klassiker, där finns det köpråd också. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Tackar! Min budget ligger runt 40kkr. Jag gillar inte stylat, helst helt original så det kanske blir svårt.. Ska kolla runt lite. Mvh Wiktor |
|
|
Hej igen! Har kollat runt lite, vad tror ni om denna? Länk //Wiktor |
|
|
Den ser ju jättefin ut! Synd bara att det är en 318... Kolla cabbens funktion NOGA på bilar med elektrisk sufflett, den där eldriften ställer till betydligt mycket mer bekymmer än vad den ger i nyttovärde. Okej, man får kliva ur bilen för att cabba upp/ner om man har manuell sufflett - men det går fortare än elcab och det funkar ALLTID. |
|
|
Klädseln antyder att det är en 318iC M Design Edition som tillverkades i få exemplar from 11/92 och var mkt välutrustade. Standard var bla elcab, den speciella tvåfärgade M Tech klädseln på bilden, airbag, ABS, tonade rutor, shadow line kryssekerfälg 7 x 15, centrallås, eluppvärmda backspeglar o förardörrlås etc. Mer info Länk Jag är nyfiken på utrustningskoderna på den bilen. Är den en äkta M design (vilket antagligen är fallet) så innehåller det den utrustningskod som M Design paketet hade. Vill man ha en 318iC så är en M design cabbe en klart intressant raritet. molle |
|
|
Den såg väl rätt snygg ut, men jag gillade inte klädselfärgen. En 318 är betydligt billigare i försäkring pga färre hk, och en cab glider man ju mest fram i. Men man får ju inte 6:ans sång.... Bilen är dock importerad i juli i år, finns nog mer prutmån om man bara ägt bilen i drygt 2 månader, han har väl tagit hem den för att tjäna en slant. Den är nog värd att titta på i alla fall. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Tack för svaren! Att det är en 318 stör inte mig, klart en 325 hade varit kul men det är ju trots allt en cab. Jag har hört mig för lite med säljaren och den verkade väldokumenterad samt att det var mycket bytt senaste året. Vad tror ni om miltalet eftersom den är importerad? Antar att ingen här på forumet har varit och tittat på den, kanske åker upp en sväng i helgen o tar en titt. |
|
|
Beträffande försäkring så skiljer det så gott som ingenting mellan en 318 och en 320. 325 däremot är typ dubbelt så dyr som 320! Miltalet har mindre betydelse på en såpass gammal bil... låt skicket avgöra istället! |
|
|
Hej! Ska och titta på denna imorgon, Länk , riktigt billigt. Har talat med ägaren och det var ett par saker att fixa, klarlacken hade släppt på huven samt att det var en liten reva i cabben. Känns lite skummt när det är så billigt men å andra sidan kan det ju vara ett fynd, ser ju rätt fin ut på bilderna. Låter det för billigt eller?? //Wiktor |
|
| Med tanke på hur illa suffletten sitter - jag tänker speciellt på valken över bakrutan - så är det förmodligen lite mer än bara "en liten reva". Men, det är ändå ett jättebra pris! Suffletter finns på ebay och att byta själv är inte jättesvårt, bara pilligt och tidskrävande :) | |
| Jo, den ser lite hängig ut. Antar att priset ändå är rätt bra om man lägger till ett sufflettbyte samt en omlack av huven. Förutsatt att bilens övriga skick är ok. Återkommer. | |
|
Hej! Var och tittade på bilen idag, i ungefär det skick jag förväntat mig,dålig cab mm. Dock hade inte några som helst papper på bilen, inte ens protkoll från senaste besiktningen, dessutom var han rätt skum. Neep, cabköpet får vänta. Ser ni något av intresse kan ni ju länka i tråden. Mvh Wiktor |
|
|
Hej! Tänkte åka och titta på denna: Länk Negativt i mina ögon är vingen(är den original) samt att den saknar läderklädsel, fast det rutiga är rätt retro ändå. Pratade med säljaren igår och han lät vettig. Vad tror ni om priset på den, förutsatt att allt finns och fungerar som det ska? Ägaren har tagit in den från södra tyskland, haft den i tre år, alltså en ägare i Sverige. Servicebok finns och var väl ifylld, samt de tyska pappren. |
|
| Titta på en med sexa istället... det blir något helt annat! | |
|
Kan säkert vara ett OK köp, som du säger om allt finns och funkar ok. Tygklädseln och framför allt vingen drar ner priset rejält. Ha det i åtanke, för det kommer en dag du tröttnar på bilen och vill sälja den. Dessutom är cabsäsongen slut, det är ju dags att ställa av bilen nu. Borde finnas mer prutmån. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Tack för svaren! Står valet mellan en 318i och en 320i blir valet lätt en 318i för min del iaf. Hade en 320i Sedan i somras, visst alltid kul med sexa men den drack stora mängder bensin, och en 318i är ju i stort sett lika snabb. 325 vore kul, men enda kruxet är att försäkringen blir minst dubbel så dyr då jag fortfarande är i slyngelåldern enligt de flesta försäkringsbolag. Ska fortsätta skumläsa blocket-annonserna. /Wiktor |
|
|
Hej! Var och kollade på den sistnämda idag och slog till. Den motsvarade mina förväntningar och ägaren var trevlig och hade koll på alla papper. Jag prutade ner den till 33000 och då ska jag få den nybesiktad nästa vecka, med eventuella fel åtgärdade, så jag är rätt nöjd. Blir en lång väntan till sommaren...Men den som väntar på något gott... |
|
|
Grattis den såg riktigt fin ut,är själv lite sugen på en cab. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Grattis!, E30 cabbarna börjar bli lite utav en klassiker. Mycket rolig bil o köra....... Mvh Henke |
|
|
PS: Cabben är i mitt garage nu.....saknar den redan :-) Mvh Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.