|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Är det någon som har provat med och utan sportchassie ? Blir det mjukare gång med bättre comfort om man väljer bort det ? M.v.h. Kentx | |
|
klart det blir bättre komfort utan. AMS testade ju E92 utan sportchassi mot A5an och tyckte att E92 hade bättre grepp utan sportchassi. Skulle personligen aldrig köpa en BMW utan sportchassi. kör 330dA -06 |
|
|
Visst blri komforten sämre med sportchassi, men du måste nog prova själv för att avgöra om du föredrar standardchassit eller sportchassit. Det är en fråga om tycke och smak, vilka prioriteringar man gör. Sportchassit till E90 - E92 är inte tokhårt. Prisskillnaden är marginell och det ingår i flera av paketen. Så vitt jag förstått är det samma chassi till M-Paketet och Dynamic-paketet. |
|
|
Hej ! Det är sportchassie som standard på bilen jag beställt. Har kört flera stycken med den utrustningen. Tycker det är helt ok. Såg att det går att välja bort och undrade om någon hade erfarenhet av båda. Har sportchassie och luftfjädring på 540:in och det är stenhårt. Så långt från comfort man kan komma. M.v.h. Kentx |
|
|
Det som saboterar komforten mest på E90 - E92 är Run Flat däcken, i alla fall av de generationer jag provat. Möjligen är de allra nyaste Run Flat däcken bättre. Mina erfarenheter från årsmodellerna 2005-6 är att sportchassi + konventionella däck ger bättre komfort än standardchassi + Run Flat däck. Men som sagt, de nyaste däcken presterare kanske bättre. |
|
| Måste säga att e9x-serien med sportchassie är långt ifrån lika brutalhård som vissa andra sportigare chassien jag har kört och har ändå en exeptionell väghållning. Visst, det blir inte en lyxlimo-känsla, men det är väl inte riktigt vad man vill ha om man köper en 3-serie ändå. | |
| Teknikens Värld testade nyligen sin första 3 serie utan sport chassie, och dom satte snabbaste tid i konbanan med den !!! | |
| Vad var det för konbana? | |
|
ja just ja, det var TV inte AMS som körde 330xd E92 mot A5 3.0tdi quattro. kör 330dA -06 |
|
|
Men visst innebär väl sportchassiet också en sänkning på 1-1,5cm? Har själv en E92 325 med sportchassie (eller hette det M-chassie?). Enda anledningen till att jag valde det var att E92 ser snyggare ut med sänkningen. Alla bilder du ser i broschyrer etc på E92 tror jag ganska säkert är bilar som är sänkta. Sen ligger bilen som ett strykjärn i kurvorna DESSUTOM :-D |
|
|
Är det skillnad på M och sportchassie ? M.v.h. Kentx |
|
| Jag försökte få fram något som skiljde M-chassie och sportchassi, men ingen på BMW kunde ange någon skillnad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.