|
|
|
|---|---|
|
Hur gör jag fem olika spellistor i min iPod så jag kan trycka 1-5 på MID? Har icelink i bilen.... Vill tex. Ha Queen på CD1 och Metalica på CD2 osv..... Hur fixar jag till det i iTunes? | |
|
Lätt. När du dockar iPoden med datorn dyker den upp i iTunes under "Enheter" i vänstermenyn. Klicka på sedan på fliken "Musik". Där kan du välja vilka spellistor som skall synkas med iPoden. Jag har valt att skapa 5 stycken dynamiska (smarta) spellistor som synkas med iPodarna. Mina spellistor är döpta till BMW1, BMW2 osv. Du skapar helt enkelt en smart spellista "Artist är Queen" och döper den till BMW1 eller vad du vill om du vill ha den på knapp 1. Osv. När du gjort dina fem spellistor dockar du iPoden och väljer de fem spellistorna under "Musik". Mina spellistor för närvarande: BMW1 är Spår inlagda senaste 3 månaderna, begränsat till 100 objekt efter senast tillagda. BMW2 är vad jag lyssnar mest på för tillfället, vilket i skrivande stund är NOFX. BMW3 är alla låtarna i biblioteket. BMW4 är "Begränsa till 25 objekt efter minst nyligen spelade" vilket ger de 25 låtar det var längst sedan jag hörde i iTunes eller någon av mina iPods. Det är så behändigt att iTunes-biblioteket uppdateras med antal spelningar och tidpunkt för varje spår som spelats sedan förra synkningen med de iPods som är förknippade med iTunes-biblioteket. BMW5 är spår som fått en fyra eller femma i betyg. Det finns oändliga möjligheter, bara fantasin sätter gränsen. Mvh /Janne |
|
|
Det fungerar inte! Om jag skapar en mapp under spellistortex. BMW1 det går bra men sen när jag ska lägga till låtar i den mappen så går det inte! Vad gör jag för fel?? |
|
|
Har du bara korrekta id3-taggar så skall det funka. Står det Queen under Artist i låtlistan i iTunes om det är en Queen-låt? Har du gjort en smart spellista eller en vanlig? Om du gjort en vanlig är det bara att dra dit de spår du vill ha där. Har du gjort en smart spellista så markerar du den (BMW1), begär "Visa info" (control-I på PC antar jag) och fyller i parametrarna: "Artist -> är -> Queen" och kolla att "Matcha följande villkor:" och "Live-uppdatering" är ikryssat. Mvh /Janne |
|
| Nu äntligen fick jag rätt på det.... All musik måste ju ligga i Musik mappen! Sen får man skapa spellistor och dra dit vilka artister/låtar man vill ha i varje spellista...... | |
|
Janne: NOFX(16) Kalles tidigare nick alltså... Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Japp, jag är medveten om det. Kalles musiksmak får man tydligen inte underskatta. Jag upptäckte NOFX av en slump när jag nyligen på Tradera ropade in en beggad iPod som inte var rensad. Till mitt försvar är det särskilt senaste skivan som jag spelat sönder, och när den kom hade Kalle lämnat sitt tidigare nick för länge sedan :) Beklagar trådkapningen. Mvh /Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.