|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en bättre begagnad bakvinge till min nuvarande bil. Den är jättefresch, inga repor eller skavanker, bara fel färg. Har tänkt och lacka om den själv. Nuvarande färg är ngn. slags röd metalic. Hat tänkt mig följande arbetsordcning. Matta ner klarlacken med typ 6 eller 800 våtpapper, lacka 2-3 lager blåmetalic som är bilens färg eller ngn. silverfärg istället och sedan 2-3 lager klarlack. Vad tror ni om detta? Ngt mer som behöver göras? Vad kan en billackerare tänkas ta för att lacka en vinge? Om man gör slipjobbet själv och sedan lämnar den till lack, är det stor prisskillnad då? Ngn. bra billackerare i stockholmstrakten som rekommenderas? Mackan | |
|
Arbetsordningen lät bra men skulle nog välja lite finare våtslipapper! Typ 1200 el. 2000 för att minimera risken för sliprepor! Skulle en kund komma till mig med en färdig slipad vinge som jag bara behövde lacka så skulle jag nog säga "- På det här företaget tycker vi om fikabröd!" :) Den e ju så pass liten så man kan ju måla den samtidigt med nåt annat! Lycka till! MVH Penzel "Det går till sig!" Gammalt lackerarordspråk! |
|
|
Låt vingen vara i samma färg som bilen. Det rullar en SAAB och en Volvo här, vinröda båda två och med alla lister och vingar lackade i silver, lika ruskigt fula båda två. ISCH!! /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.