|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en Alpina B3 -99 med hk-ljud. Har kopplat in en dension gateway 100 så jag kan använda podden var det tänkt, och det kan jag. Det enda problemet är att jag inte får ljud fram i bilen, bara bas, inge diskant eller ljud från högtalaren mitt på dörrsidan. jag har enheten med ipoden kopplat bak, enda kabeln som går in i stereon fram är en blå en. Någon som har nån idé vad det kan vara. Spelar ingen roll om jag spelar radio eller växlare (pod). tack på förhand. BMW Alpina B3 -99 (nr 37) | |
| Det låter inte som att problemet ligger i gateway:en då den bara agerar som en växlare samt att du inte heller har ljud på radion utan det låter som om ngn kontakt lossnat till h/K steget eller radio modulen alternativ ngt glapp ifram som uppkommit i samband med gateway installationen. Uppkom problemet i samband med installationen? | |
|
Jag kopplade ur gatewayen idag och kopplade tillbaka till original, samma sak. Så jag kan inte svara säkert om problemet redan fanns där innan kanske. Jag kan inte komma på vad det kan vara. Jag har känt på alla kontakter och allt verkar vara ok. BMW Alpina B3 -99 (nr 37) |
|
|
Ingen som har några idéer, är det några säkringar som styr detta? Sitter det nån säkring på steget? kan steget vara trasigt? har försökt med batterireset idag, ingen skillnad. Kan man återställa stereon totalt då radiokanalerna fortfarande är lagrade nu efter ca 30 mins.. Tack igen. BMW Alpina B3 -99 (nr 37) |
|
| Hej, såg inlägget nu, och bara måste svara. Jag äger alpina b3 nr 37 nu (underbar bil) och detta felet med stereon fanns kvar när jag köpte den i oktober 2013. Efter att ha köpt 2 nya original slutsteg harman kardon utan att få någon förbättring hittade jag efter flera veckors felsökande vad felet var. Det visade sig att en högtalarkabel i vänster framdörr hade blivit genomborrad av en skruv. Den kortslöt steget som då bröt mellanregistret och diskanten i både vänster och höger dörr. Nu funkar stereon perfekt. Passade också på att ändra speedvolume så den inte höjer volymen vid högre hastighet och bytte den krånglande elhissen höger fram. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.