|
|
|
|---|---|
|
hej! man har ju alltid drömt om en m3,men det är ju som sagt inte så lätt att hitta en som inte är "slutkörd". Nu till frågan:det finns en fin m3 -93 gul,ganska nära där jag bor som verkar vara i fint skick ,men enligt bilhandlaren hade diffen oljud,så den har dom "renoverat" med en begagnad diff.....försäljaren påstod att dom var svåra att få tag på....hmmm...tycker att det verkar lite skumt hela dedär,,,vad tycker ni? bilen är importerad från sverige nångång i tiden tacksam för svar.MVH Rasmus | |
|
Frågan är ju vilken diff de har monterat som utbyte. Man kan ju hoppas det är en lamelldiff, det sitter väl original på alla M3or(?). Vet dessvärre ingenting om E36-diffar men jag antar att det finns ett antal olika utväxlingar samt bromsade/obromsade. Iaf är det så på E30. På de diffklumparna sitter även en märkbricka så du kan se vilken typ av diff det är. Borde vara likadant här. Som du berättar så låter det som att bilen står hos en bilfirma. Dessa borde väl ha någon form av dokumentation över diffbytet? Exempelvis exakt var den gamla klumpen kommer ifrån. Är du säker på att bilen är importerad från Sverige? |
|
|
yes nu har jag varit å prövat m3 an:) den var bättre änn väntat faktist:) bara några små repor vad jag kunde hitta och gick som ett skott!:) (bilen är orignal förutom kn "tvättbart" filter. men visst hade den oljud bakifrån...speciellt vid hårt gaspådrag...undrar om det är diffen eller kanske drivaxeln eller nån drivknut..vad tror ni?? diffen var utbytt till en M3 diff påstod försäljaren...ingen dokumentation hade han på det...det är väl ganska dyrt att fixa såndära saker? måste pruta mera!:) men är det inte så att om diffen e helt slut ,så är det grymt oljud hela tiden? elmgren:ja,bilen är importerad till finland från sverige.det stod i pappren.och från allra första början importerad till sverige från tyskland.den kom till sverige nångång -1997 å hade gått då endast nåt 4000 mil. Register nummer i sverige:BMU-874. nån som känner till bilen? eller kan kolla upp det? vore jättesnällt!:) Bilen är alltså en gul 1993. tack på förhand!:) MVH Rasmus som bara vill åka å handla bilen direkt!:D |
|
| ingen som känner till bilen....? | |
|
Om du skulle köpa den så bör du absolut mtesta den Då får du fram nått iallafall |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.