|
|
|
|---|---|
|
Hej! var o beställde vinterdäck idag till min 523ia touring -98 205/65 15" blev det, men nu när jag kom hem så märkte jag att i instuktions boken står det att (Däckdimension 205/65 R 15 94 V är inte godkänd) WTF tänker jag, passar de inte nu eller? hjälp! | |
| Jag har 205/65-15 på orginal alufälgar till min 523 touring -99 så det är inga problem. Hoppas jag... Har ärligt talat inte kört med dom än själv, men förra ägaren till bilen sa att dom funkade bra. | |
|
På min 525i Touring har det suttit 205/65-15 på vintern sedan den var ny. Har för mig att det finns angivet som alt. däckdimension i reg. beviset. Titta där. AE |
|
| aa det står alt. 205/65-15 i regbeviset, men varför står det (Däckdimension 205/65 R 15 94 V är inte godkänd) i boken? men 205/65 R 15 94 Q/T/H är godkänd, vad betyder 94 V? | |
| läser på www.dackonline.se om detta och har jag fattat rätt så är 94V hastighets och belastningsindex. 94 = maximalt 670kg belastning vid maxhastigheten V som är = 240km/h. tycker boken är underlig där för Q/T/H är ju däck som är godkända för lägre hastigheter än V...?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.