AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.115

E36 cab inredning

Me
68
Melmac_Racing
525i E61 Touring
Hej.

Ska ta ut ryggstödet bak i cabben. Antar att de sitter skruvat någon stans och sen med några klipps eller nått i den stilen.

Någon som vet hur man får av det?

Mvh Daniel
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Det sitter inte skruvat, det sitter med 2st kraftiga clips/klämfästen, dessa sitter på ungefär samma bredd som nackstöden eller strax innanför, ca 30-40 cm ner från ovankanten på ryggstödet, en på varje sida. Du tar tag där i ovankanten på ryggstödet och rycker till lite halv-kraftigt, det sitter dock ej så hårt så man behöver ta till våld, hoppas du förstår hur jag menar.

Min e36cab står avställd i ett garage 5 mil hemifrån och mitt minne är inte mer exakt än så här.......... :) men det ska säkert inte vara några problem, för det är ett mycket enkelt/okomplicerat moment, det märker du när du får loss det.

Mvh Ferenc
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
hmm blev visst en massa onödigt bla bla bla.... m a o bara ta tag och ryck till!

Mvh Ferenc
Me
68
Melmac_Racing
525i E61 Touring
Hallå.

Jag tackar så mycket för de svaret. Ska prova detta!

Ha det så bra!

Mvh Daniel
To
290
Touchdown
328i Cab -98
Daniel, innan du rycker, TAG BORT NACKSTÖDEN (så inte bilen åker med i rycket)! Dessa låser nämligen fast ryggstödet. Kan vara svårt att få upp dem, jag fick sätta mig på suflettluckan med benen på varje sida om nackstödet och sedan dra och rycka av bara f-n. OBS, fäll ned sufletten innan (om du inte är väldigt liten!!?? Det går men kan vara bökigt. Jag la på lite vanligt fett på "benen" på nackstöden när jag fått upp dem, efter det var det inga problem att lossa dem igen.

/Touchdown
Me
68
Melmac_Racing
525i E61 Touring
Touchdown:

Tusen tack. Jag provade dra lite igår. Men förstog ganska fort att de måste vara något annat också. Ska göra som du säger och hoppas de går bättre :)
Tur att jag inte tog i för kung och fusterland innan när jag provade ta av ryggstödet :)

Tack igen!

Mvh!
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Se där ja, tänkte inte på det, min bil saknar nämligen nackstöd i baksätet.....

Mvh Ferenc
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.