|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 525 touring 04 som knarrar som tusan. Har varit i kontakt med Bmw sverige som bekostat bytet av dörrlister två gånger. Trots detta tar det bara en månad sen börjar knarret igen. Jag ska lämna in igen för tredje gången snart.(tredje gången sedan april-07) Mitt tips är att bosätta sig hos sin Bmw-handlare och inte ge sig. Gå inte på en massa tjafs om att man vaxat inuti dörrar. Jag har enligt rekommendationer från Bmw-Malmö rengjort anliggningsytorna i dörrarna med T-röd ett antal ggr utan någon märkbar förbättring. Som information kan jag nämna att garantin har gått ut på min bil så man kan få hjälp ändå. ÄR MYCKET INTRESSERAD AV KONTAKT MED ANDRA SOM HAR SAMMA PROBLEM. Rolf | |
| Det här har väl varit uppe ett antal ggr tidigare har jag för mig och botemedlet var ngn produkt ifrån bmw som man skulle behandla listerna med som fick dem att bli tysta. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
På de gamla E39orna kom jag på att man fick smörja här med vaselin. runt hela fösnterbågen. Länk Men på de nyare är väl listen filtbeklädd mellan fönsterbågen och listen. åtminstone på min 540-01 så här finns inte problemet på samma sätt. Prova att sänka rutan 5 mm och se om det slutar. ///MVH Hasso Länk |
| Jag har i E60 tråden berättat att mina knarr problem löstes av BMW Wien genom att man klistrade mer eller mindre osynliga teflong lister / tejp runt dörrarna. Verkar vara ett enkelt och effektivt sätt att lösa problemet på! | |
|
Hej! Jag har också teflon tape i dörrbågarna, Fixat av BMW i Västerås. Funkar fint. |
|
| Har också en 525i Touring -04 med samma knarr. Slutar när jag tar ned ritan några mm. Ni som fått detta fixat genom BMW i Västerås och Wien !? Gick det på någon förlängd garanti ? | |
| För min del var det gratis men det berodde kanske på att jag haft så många olika problem att de vill visa lite god vilja och då valde det som var "billigast" ur BMWs synpunkt. Kostnaden kan inte vara många kronor! | |
|
HEJ! Ja det där problemet är tyvärr bekant. Lösning: Verkstäderna har en helt silikonfri gummivårdsspray från Würth och denna kan du inte köpa i handeln. Sprayas på listerna efter de har blivit rengjorda, och du slipper du knaket och knarret i ett halvår ungefär. Be din verkstad köpa hem en burk åt dig! Fungerar bra för mig, men visst är det irriterande!! Lycka till! M.v.h. Tobbe |
|
|
På e60/61 finns servicebulletin om att kostnadsfritt på förlängd garanti byta lister till uppdaterad version eller lägga på teflontape enligt bifogad skannad bulletin från annan tråd: Länk Mina byttes för snart 1,5 år sedan, knäpptyst sedan dess. |
|
|
Kolla servicebulletinen Länk (Jag hittade den på www.e60.net). Jag har kommit fram till om man varje gång efter biltvätt med bilschampoo eller waxning. Rengör översta lilla gummilisten på fönsterbågen samt svarta fleec liknade materialet innaför listen med vanlig såpa.Även lite på anliggnings ytan på karossen. Då blir det knäppt tyst.Tråkigt att det måste upprepas varje gång man tvättar. protos |
|
|
HASSO: har det där problemet på min och det irriterar mig ordentligt, ska man pressa ner vaselinet innan för litan runt om dörrarna eller? Några andra tips kanske? /Martin //BMW |
|
|
...innanför listen.. ska det stå! //BMW |
|
| den här tejpen man pratar om , var köper man den och kan någon säga var man sätter den...... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
-martin- mellan listen och fönsterbågen en glasspinne eller dyligt kan vara bra ev om fingrarn är för stora. ///MVH Hasso Länk |
| Istället för vaselin sprutade jag dit kedjespray som jag användet till min motorcykel.Enkelt att spray dit eftersom det följer med ett rör att träda in i munstycket.Det är en specialspray som inte fräter på gummi efetrsom det finns gummi o-ringar i motorcykelkedjor.Den är vit till färgen.Finns att köpas hos mc firmor | |
| Jag provade med såpa och vatten.....och det funkar kanon. Inte ett knirr på hela dagen !! Tvätta den lilla luddiga listen som ligger högst upp på fönsterbågen,den som ligger mot karossen.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.