AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
923

Fälgmått E39 M5?

Som jag skrev i en tidigare tråd så har jag blivit av med 3st fälgar till min M5 och måste nu ha tag på nya.
Jag har hittat en uppsättning M5 fälgar men i annonsen står det "passar 5-serien E39".
Så min fråga är skiljer sig fälgmåtten sig åt mellan vanliga 5-serien och M5an?

Tack på förhand
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
10" bak och 8.5" fram kolla så att det inte är kopior dom säljer för det är inget att ha.Betalade inte bolaget för nya fälgar minus slitage på däck?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Här Länk finns info. Style 65 heter fälgarna.

Att vara uppmärksam på är att det finns gott om kopior på dessa fälgar och vissa som annonserar anger originalfälgar trots att det inte är det. Många kopior har samma mått runt om medan original är bredare bak.

M5:ans fälgar passar på övriga E39.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

2002tii: nu överdriver du lite...;)

9,5" bak och 8" fram ska det vara.

___
//Ulf
Självklart skall jag ha orginal.
Försäkringsbolaget kommer skriva när värdet på fälgarna. Jag vet inte hur mycket ännu för de har inte tittat på alla handlingar jag skickat in ännu. De ville även skriva ner mina däck med hänvisning till att däcken kunde ha suttit på bilen sen den var ny dvs 7år!. Hur troligt är det på en M5a. Nu kunde jag fixa fram intyg från handlaren att de var nya vid köpet så vi får se.

Sen får vi se om jag får ut fullt för en ny sidoskjol. Den kan de väl ändå inte skriva ner eller.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Inte samma fälg som det gäller men ett exempel Länk på en fälg som anges vara original men som ej är det. Denna modell finns enbart i 19".

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.