|
|
|
|---|---|
|
Jag har som sagt en 320i från 1985. Det är då L-jetronic bränslesystem, om jag inte har missuppfattat det? När bilen har stått ett längre tag (en månad denna gång) så startar den inte. Bränslepumpen går som den ska, startmotorn fungerar även den som den ska. Den verkar dock inte tända. Vad kan orsaka detta? Man kan ju inte köra på starten för länge får då blir den sur, och startar inte pga av de heller. Hade detta problem förut också, ville inte starta ena dagen. Tog av batteripolen och åkte hem. åkte till garaget dagen efter och den startade på en gång. "Nollställer" man något då eller var det bara lyckträff? Samma dag när jag var ute och åkte så dog bilen helt plötsligt, och vägrade starta. Öppnade huven, tittade lite (gjorde inget) sen startade den och krånglade inget mer. Finns det något samband mellan bränsle och tändsystemet? Något som kan "blockera" tändningen? Har sökt här på autopower, men tycker mest att det blandas ihop med vevaxelgivaren för motronic. För L-jetronic har ingen sådan givare? Vad gör givaren på remskivan på motorns framkant på L-jetronic-motorn? Verkar bara gå upp till "diagnosuttaget"? Eller följer jag fel kabel? Detta är ett förbryllande problem för mig, hoppas att någon här kan ge mig klarhet i det hela. jimmy ilbäcks | |
|
På min 318is -90 är jag rätt säker på att man nollställer vissa saker när bilen får stå utan ström ett tag. När man sen kör ska den kalibrera om. Låter som nåt som kärvar på din bil. Kanske denna sida kan sprida lite ljus över hur det ser ut iaf: www.realoem.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.