AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.426

330D går som ett ägg, LMM/HFM?

Da
46
Damien_E
-=E46 330D -02=-
Gått som skit, 80-100 maxfart vid 25% gas, ger jag 100% så ökar farten ingenting alls, inte en km/h... Det enda som händer är att DDE (glödningen) tänds och att ett "traktormässigt" ljud infinner sig. Kopplade in carsoft som läste av fel och fick en träff på "airflow meter" Har dock haft bort innan och rengjort utan resultat. Beställt en ny nu så får hoppas allt rockar när jag kopplar in den nya... Sett ett par liknande inlägg innan dock utan svar på vad som felar. Meddelar resultat sen.

Testade grejer:
- Chip/box bortkopplad
- LMM/HFm Bortplockad/rengjord
- Bränsletrycksensor ovanpå bränsafilter bort/tebax.
- Demonterat inkommande bränsleslang till bränslefilter, diesel OK
- Några böner till Gud=)

Tips: Beställde LMM från ebay/england.
555.76 SEK inkl frakt från: Länk
Motornord skulle ha 2995:-
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Du behöver in till bmw för att ladda i ny programvara innan den nya HFM:en gör nån nytta! Detta pga uppdaterat utförande. Byter du sen till en likadan igen så behövs ingen uppdatering..

Kontrollera även kablaget till railtrycksensorn. Sitter baktill, närmast torpedväggen.

Diesel-räsern
/Rickard
Da
46
Damien_E
-=E46 330D -02=-
Kollat kablaget p.g.a lossade trimboxen därifrån och det verkade som det skulle. Jaså det visste jag inget om att jag måste ladda ny prog.vara. Ladda programvara i vadå? Måste det vara på verkstad eller går det att fixa själv via carsoft eller liknande? Är det 100% att man måste progga om då? Eller jag får väl praktisera trial and error och se om bilen går bra eller inte efter bytet...
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
jo du behöver nu programvara i styrboxen just pga av uppdaterad version på HFM.. Brukar kosta en 500-ing, och då kan du ju be dem göra en genomgående felkodsavläsning med.

Jag tror inte du får tag i nån ny version själv, vet inte om det finns löst på nätet och om carsoft kan uppdatera..

Diesel-räsern
/Rickard
Da
46
Damien_E
-=E46 330D -02=-
Oki, tackar för svaren och tipsen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.