|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har köpt mig en 525 tdsA -93 som drar ur batteriet hela tiden. Den drog 0,5A i viloläge utan något igång från början, men nu har jag fått ner det till 0,2A ungefär efter byte av den medföljande hemmabyggda ISO-adaptern till stereon. Nu är det så att om jag plockar ur "lilla färddatorn" så går förbrukningen ner till 0,02A vilket jag är väldigt nöjd med. Alltså, problemet är att den inte stängs av automatiskt. Vad tror ni, är det vanligt att "lilla färddatorn" vägrar slockna? Eller är det nåt fel i kablaget? | |
|
det verkar ju knepigt att den skulle dra så mycket ström, såvida den inte lyser hela tiden? skulle ju möjligtvis kunna vara eftermonterad och kanske inte helt rätt inkopplad. |
|
|
Jo alltså den lyser hela tiden, och det är väl det som drar ström. Är ju tre lampor på några watt stycket så det blir väl sådär. Kan man se om den är eftermonterad på något sätt? Utetempen funkar mig veterligen och man ser inget direkt bevis på att den skulle vara eftermonterad. |
|
|
jaha, okej.... då är den antagligen eftermonterad. om man tidigare haft den analoga klockan och sen bara stoppar i lilla färddatorn så kommer den funka men lysa hela tiden. detta är snabbt avhjälpt genom att man byglar en kabel antingen i datorn eller på kontaktstycket. det ska finnas några trådar om hur detta ska kopplas om du söker. |
|
|
Har mätt lite på kontakten i bilen idag. Det går in en massa kablar i den, så då borde den väl inte vara eftermonterad? Mätte upp att det alltid var 12V på både pinne 8 och 9, hur jag än ställer tändning och lysknapp. Kan man tänka sig att det är fel i tändningslåset då eller? Nu började jag att räkna pinnarna från överst vänster till höger, för att räkna vidare på undre raden, ska jag börja om från vänster då eller bara hoppa ner en rad från pinne 13 och fortsätta åt vänster? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.